Debata Trumpa z Bidenem nie pobiła rekordu oglądalności
Pierwsza debata w 16 stacjach telewizyjnych zgromadziła 73,1 mln widzów (screen: YouTube/CNBC Television)
Według danych Nielsena pierwsza debata prezydencka pomiędzy Donaldem Trumpem a Joe Bidenem przyciągnęła do amerykańskich stacji telewizyjnych o 13 proc. mniej widzów niż rekordowe pod tym względem pierwsze starcie Trumpa z Hillary Clinton cztery lata temu.
Według szacunków w 16 amerykańskich stacjach telewizyjnych tegoroczną debatę obejrzało 73,1 mln widzów - wtedy 84 mln (największa widownia od 60 lat, od kiedy prowadzone są pomiary). Dane Nielsena dotyczą zarówno oglądających w domach, jak też w barach i restauracjach oraz na telewizorach podłączonych do internetu. Liczby nie oddają jednak pełnego zakresu oglądania online, gdzie widownia zwiększa się kosztem tradycyjnej telewizji. Debata Trumpa z Bidenem była transmitowana na Twitterze, YouTube, w serwisach internetowych. Zdaniem Alana Schroedera, historyka amerykańskich debat i emerytowanego profesora z Northeastern University, łącznie taka widownia mogłaby ustanowić rekord. Debata prezydencka zajęła natomiast drugie w tym roku miejsce pod względem oglądalności, za Super Bowl (ok. 100 mln widzów).
Spośród stacji telewizyjnych największą widownię zgromadził Fox Channel (17,8 mln), której gospodarzem był jej dziennikarz Chris Wallace. Dwie następne debaty odbędą się 15 i 22 października. Wybory - 3 listopada.
(MAC, 02.10.2020)