TVP 1 liderem w grupie ogólnej, Puls i TVN Siedem z dużym wzrostem w komercyjnej
W grupie komercyjnej Polsat miał minimalną przewagę nad TVN (fot. Jeshoots.com/Pexels)
TVP 1 we wrześniu miała największy udział w widowni telewizyjnej w grupie ogólnej, a w komercyjnej - Polsat, który miał tylko minimalną przewagę nad TVN. W grupie komercyjnej istotny wzrost osiągnęły TV Puls i TVN Siedem.
W grupie ogólnej TVP 1 miała 9,51 proc. udziału w rynku, co oznacza spadek z 9,79 proc. we wrześniu 2019 roku. Drugie miejsce utrzymał Polsat, uzyskując 8,92 proc. wobec 9,69 proc. przed rokiem. Trzeci był TVN z udziałem na poziomie 7,64 proc. (spadek z 8,93 proc.), a czwarta TVP 2, której udział wyniósł 7,55 proc. (spadek z 8,55 proc.). Łącznie kanały z tzw. wielkiej czwórki miały 33,62 proc. (36,96 proc. rok temu). Pierwszą piątkę zamyka TVN 24, notując wzrost z 4,42 proc. do 4,97 proc.
Kolejne miejsca w pierwszej dziesiątce zajęły: TV Puls - 4,2 proc (wzrost z 3,46 proc.), TVP Info - 4,1 proc. (wzrost z 3,74 proc.), TV 4 - 4,08 proc. (wzrost z 3,81 proc.), TVN Siedem - 3,52 proc. (wzrost z 3,07 proc.) i TTV - 2,12 proc. (spadek z 2,25 proc.).
W grupie komercyjnej Polsat rok do roku zmniejszył udział z 10,87 proc. do 10,05 proc., a TVN - z 11,93 proc. do 10,04 proc. TVP 2 zanotowała spadek z 7,41 proc. do 6,07 proc., a TVP 1 - z 6,79 proc. do 5,27 proc.
Kolejne były: TV Puls - 4,88 proc. (wzrost z 3,77 proc.), TVN Siedem - 4,81 proc. (wzrost z 3,33 proc.), TV 4 - 3,85 proc. (wzrost z 3,46 proc.). TTV - 3,3 proc. (wzrost z 3,27 proc.), TVN 24 - 2,81 proc. (wzrost z 2,18 proc.), Puls 2 - 2,48 proc. (wzrost z 1,94 proc.).
Dane: Nielsen Audience Measurement.
(KOZ, 02.10.2020)