87 nominacji w konkursie Effie Awards 2020
W tegorocznej edycji Effie Awards zanotowano 10-proc. spadek liczby zgłoszeń (fot. materiały prasowe)
Jury 21. edycji Effie Awards 2020 przyznało 87 nominacji. Spośród agencji mediowych najwięcej otrzymała Wavemaker (13), z agencji reklamowych Isobar (7), a wśród reklamodawców – McDonald’s (5).
Prawie 150 ekspertów zasiadających w 9 grupach jurorskich wybrało kampanie i rozwiązania marketingowe, które zasługują na nominację do Effie Awards. Jury pod przewodnictwem Tomasza Suchańskiego, prezesa zarządu i dyrektora generalnego Żabka Polska, oceniło zgłoszenia w 24 kategoriach.
Wśród agencji reklamowych najwięcej nominacji otrzymał Isobar - 7, DDB Warszawa i McCann Worldgroup – po 6 oraz Gong i Publicis po 5.
13 nominacji zdobyła agencja mediowa Wavemaker, OMD i Starcom po 8 i Spark Foundry – 7.
Najwięcej nominacji spośród marketerów otrzymały: McDonald’s - 5, IKEA, ING Bank Śląski oraz Philips po 4 i po 3 Maspex, Nestlé i Škoda.
Wśród nominowanych jest wielu debiutantów. Po raz pierwszy w historii konkursu Effie Poland znalazły się takie firmy, jak: Aldi, Decathlon, Fundacja Podzielmy się, Innogy, Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej, Nesperta (Semilac), Porsche, Provident, Rankomat, Recordati, Storytel, Vitkac, Wonga.
Największą popularnością cieszyła się nowa kategoria React & Sustain - stworzona z myślą o działaniach, których celem była obrona pozycji biznesowej i/lub reakcja na nieoczekiwane okoliczności biznesowe lub pozabiznesowe.
Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, organizator konkursu, nie podaje liczby zgłoszeń w tegorocznej edycji - informuje jedynie, że jest to spadek w stosunku do ubiegłego roku o ok. 10 proc. Nagrodzonych poznamy 16 listopada.
❗️Jury Effie Poland 2020 już wybrało ❗️ Sprawdź, które kampanie i rozwiązania marketingowe wyróżniło jury i mają szanse...
Opublikowany przez Effie Poland Wtorek, 29 września 2020
(AMS, 30.09.2020)