4,5 mln zł straty Gemius SA w 2019 roku
Przychody spółki spadły rok do roku o 2,1 proc. (fot. Karolina Grabowska/Pexels)
Firma badawcza Gemius SA w 2019 roku zanotowała 4,5 mln zł straty przy 24,8 mln zł przychodów ze sprzedaży.
Ze sprawozdania złożonego w Krajowym Rejestrze Sądowym wynika, że przychody spółki spadły w porównaniu z 2018 rokiem o 2,1 proc.
Gemius SA najwięcej przychodów miał z Polski - 7,3 mln zł (o 0,5 proc. więcej, niż w 2018 roku). Kolejnymi rynkami pod tym względem były: Belgia - 2,5 mln zł (wzrost o 0,5 proc.) i Turcja - 1,9 mln zł (spadek o 17,7 proc.).
Na koniec 2019 roku spółka miała ponad 20 proc. udziałów w 16 podmiotach (w porównaniu z końcem 2018 roku doszły udziały w spółce w Niemczech). Największe przychody uzyskała spółka Gemius Polska (10,1 mln zł; 42 tys. zł straty). Kolejne były spółki: w Rumunii (4,5 mln zł przychodów i 398 tys. zł zysku netto), na Węgrzech (4 mln zł przychodów i 56 tys. zł zysku netto) i w Turcji (3,9 mln zł przychodów i 359 tys. zł zysku netto).
Spółka odstąpiła od konsolidacji wyników w 2019 roku. Łączny przychód podmiotów holdingu ze sprzedaży w roku 2019 wyniósł 63,9 mln zł (o 2,8 proc. więcej, niż w 2018 roku).
Koszty działalności operacyjnej Gemius SA wzrosły o 21,9 proc., do 31,4 mln zł. Spółka miała 4,5 mln zł straty wobec 791 tys. zł zysku netto w 2018 roku.
"Sytuacja finansowa Gemius w 2019 roku jest związana z inwestycjami w nowe jednoźródłowe badanie mediów. Zarząd przewiduje dalsze intensywne inwestowanie w tę dziedzinę” - podaje zarząd w sprawozdaniu z działalności.
Gemius w lutym z Polskimi Badaniami Internetu zapowiedział wdrożenie jednoźródłowego badania crossmediowego.
(KOZ, 28.09.2020)