Francuska grupa telekomunikacyjna Iliad chce przejąć sieć komórkową Play
Grupa Iliad zaoferowała po 39 zł za akcję Play Communications (screen YouTube/Play)
Operator komórkowy Play przyjął ofertę kupna wszystkich akcji przez francuską Grupę Iliad. W ubiegłym roku Play wydał na reklamę 400 mln zł.
Play poinformował, że rada dyrektorów spółki otrzymała od Iliad wstępną, niewiążącą ofertę nabycia 100 proc. pozostających w obrocie akcji spółki. Rozpoczęto już badanie due diligence. Oferta została złożona jeszcze 10 sierpnia, firmy zdecydowały o opóźnieniu podania jej do wiadomości publicznej. Grupa Iliad zaoferowała 39 zł za akcję Play Communications. Wartość transakcji ma wynieść 3,5 mld euro (15,68 mld zł). Złożona oferta będzie wymagała teraz zgody Komisji Europejskiej.
„Zarząd Play pozytywnie podchodzi do oferty złożonej przez Iliad. Widzimy przed nami wiele ekscytujących wyzwań na polskim rynku, takich jak: rozwój technologii 5G, wdrożenie oferty sieci szerokopasmowej, rozwój usług chmurowych oraz zaproponowanie nowego podejścia do telewizji. Cieszymy się, że będziemy mogli podjąć te wyzwania z naszym nowym przyszłym udziałowcem” – skomentował Jean-Marc Harion, prezes zarządu Play. “Cieszymy się, że Iliad wkracza na polski rynek” – dodał Thomas Reynaud.
Grupa Iliad zatrudnia 11 tys. pracowników oraz ma 26 milionów klientów we Francji i Włoszech. W czerwcu br. Play miał 12,45 mln klientów, z oferty Play Now TV Box korzystało 59,2 tys. klientów.
W ubiegłym roku Play wydał na reklamę 400 mln zł (wydatki cennikowe; źródło: Kantar). Agencją kreatywną Play jest Grandes Kochonos, za obsługę mediową odpowiada MediaCom.
(AMS, 22.09.2020)