YouTube wprowadza Shorts i będzie rywalizować z TikTokiem
Shorts ma konkurować nie tylko z TikTokiem, ale też z Reels, aplikacją krótkich filmów Facebooka (screen: YouTube/YouTube Shorts)
YouTube (Alphabet) wprowadza na platformie usługę Shorts - możliwość publikowania krótkich filmów, podobnych do tych znanych z TikToka. W najbliższych dniach usługa będzie testowana w Indiach.
W kolejnych miesiącach YouTube rozszerzy usługę na kolejne kraje. Nowy produkt ma konkurować nie tylko z TikTokiem, ale też z Reels, usługą wprowadzoną niedawno przez Facebook.
Shorts ma umożliwiać użytkownikom nagrywanie krótkich, dostosowanych do urządzeń mobilnych filmów, a następnie dodawanie efektów specjalnych i ścieżek dźwiękowych z biblioteki muzycznej. Debiut usługi w Indiach może wynikać z faktu, że kraj ten zablokował niedawno kilkadziesiąt chińskich aplikacji, w tym TikTok, więc jest rynek do zagospodarowania.
(MAC, 16.09.2020)