Bonnier Business Polska w 2019 roku minimalnie zwiększył przychody i zysk
W 2019 roku średnia sprzedaż ogółem "Pulsu Biznesu" wyniosła 9582 egz.
Bonnier Business Polska, wydawca m.in. dziennika "Puls Biznesu" oraz serwisów Pb.pl i Bankier.pl, w 2019 roku odnotował przychody netto ze sprzedaży w wysokości 63,65 mln zł (wzrost o 2,25 proc. w porównaniu z 2018 rokiem). Zysk netto spółki to 3,14 mln zł (wzrost o 0,03 proc.).
Koszty działalności operacyjnej spółki to 59,39 mln zł (spadek o 0,24 proc.), w tym koszty wynagrodzeń 17,67 mln zł (spadek o 7,81 proc.). Zysk spółki zostanie przeznaczony na pokrycie straty z lat ubiegłych.
W 2019 roku spółka zatrudniała 211 osób (spadek o 5,38 proc.). W ciągu roku z firmy odeszło 46 osób, zatrudniono 24. Zlikwidowano jedno stanowisko pracy.
W maju spółka spłaciła Bonnier Finans AB pożyczkę w wysokości 24 mln zł (z maja 2017 roku), zawarła wtedy też nową umowę na pożyczkę w wysokości 20 mln zł (na trzy lata). Jedynym udziałowcem spółki jest szwedzkie Bonnier Business Press AB.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, w 2019 roku średnia sprzedaż ogółem "Pulsu Biznesu" wyniosła 9582 egz. i była niższa o 2,62 proc. niż w 2018 roku.
(JSX, 08.09.2020)