Opolski festiwal stracił prawie pół miliona widzów w TVP
TVP 1, transmitując opolski festiwal, wygrał z konkurencją (screen YouTube.com/TVP VOD)
57. Krajowy Festiwal Polskiej Piosenki w Opolu od piątku do niedzieli oglądało w TVP 1 i TVP Polonia średnio 1,77 mln widzów - o 480 tys. mniej niż zeszłoroczną edycję. Mimo to telewizyjna Jedynka zachowała pozycję lidera w czasie transmisji.
W piątek, pierwszego dnia festiwalu (odbyły się koncerty "Opole na start", "Od Opola do Opola", "Debiuty"), transmisję z Opola w TVP 1 oglądało średnio 1,26 mln widzów, a w TVP Polonia - 18 tys. (łącznie 1,27 mln). Drugiego dnia ("Festiwal, Festiwal! Złote Opolskie Przeboje", "Odpowiednia pogoda na szczęście, czyli nadzieje poetów") impreza przyciągnęła do Jedynki 1,92 mln widzów, a do TVP Polonia - 109 tys. (łącznie 2,03 mln). Trzeci dzień ("Majewska & Korcz okrągłe 45", "Premiery", "Cisza jak ta. Muzyka Romualda Lipki") śledziło odpowiednio 1,72 mln i 65 tys. widzów (łącznie 1,78 mln).
Kanał TVP 1, transmitując opolski festiwal, osiągnął 18,73 proc. udziału w rynku w grupie ogólnej. Udział Polsatu wynosił 8,81 proc., TVN - 5,5 proc., a TVP 2 - 4,31 proc. W grupie komercyjnej przewaga Jedynki nad konkurencją z 12,71 proc. udziału była mniejsza - Polsat miał 9,83 proc., TVN - 7,68 proc., a TVP 2 - 3,52 proc.
TVP z reklam wokół imprezy w TVP 1 i TVP Polonia uzyskała 3,9 mln (dane cennikowe, bez rabatów).
W poniedziałek 7 września w ramach festiwalu zorganizowany został jeszcze koncert "Scena alternatywna". Początkowo opolski festiwal miał się odbyć na początku czerwca.
Dane: Nielsen Audience Measurement.
(KOZ, 08.09.2020)