CD Projekt przygotowuje wielką kampanię "Cyberpunk 2077"
O wynikach finansowych spółki mówi w materiale na YouTube Piotr Nielubowicz, wiceprezes zarządu ds. finansowych (screen: YouTube/ CD Projekt IR)
CD Projekt będzie reklamować swoją najnowszą grę "Cyberpunk 2077" w telewizji, prasie, radiu, kinach i na nośnikach reklamy zewnętrznej. Premiera zaplanowana jest na 19 listopada. Po pierwszym półroczu spółka ma prawie 147 mln zł zysku netto.
Zarząd spółki CD Projekt poinformował podczas piątkowej telekonferencji, że działania reklamowe nowej gry rozpoczną się w październiku. Najpierw obejmą telewizję, prasę, radio i kino. W listopadzie do kampanii włączony zostanie outdoor. Prezes Adam Kiciński dodał, że firma planuje jeszcze kilka transmisji internetowych pt. "Night City Wire" poświęconych szczegółom "Cyberpunk 2077". Nakłady na marketing tej produkcji mają być co najmniej trzy razy większe niż w przypadku wcześniej wydanej gry "Wiedźmin 3", ale wartość budżetu będzie "elastyczna" i ma zależeć m.in. od wyników sprzedaży. Jak na razie liczba zamówionych przez graczy w przedsprzedaży kopii "CP 2077" jest dużo wyższa niż w przypadku "Wiedźmina 3". Zarząd prognozuje, że do końca roku sprzedaż nowej gry będzie odbywała się w połowie przez internet i w w połowie w formie fizycznych kopii.
Spółka podała wyniki za pierwsze półrocze 2020 roku. W sześć miesięcy wypracowała 146,8 mln zł zysku netto (wzrost o 185 proc. rok do roku) przy 364 mln zł przychodu (wzrost o 69 proc.). Poprawa wyników to efekt utrzymującej się wysokiej sprzedaży "Wiedźmina 3" (głównie na konsole Nintendo Switch) i wprowadzenia wersji na nowe platformy gier "Gwint" i "Wojna krwi". Spółka zauważyła też w drugim kwartale większe zainteresowanie swoimi produkcjami z powodu lockdownu.
CD Projekt ma na kontach 479 mln zł gotówki. Na koniec czerwca zatrudniała 1079 osób (o 35 więcej niż pół roku wcześniej).
(GK, 07.09.2020)