Helena Ganjalyan i Bartosz Szpak zdobyli Grand Prix 7. Papaya Young Directors
Najważniejsza nagroda została przyznana autorom reklamy marki Tyskie (screen nagrodzonego spotu)
Grand Prix siódmej edycji Papaya Young Directors otrzymali Helena Ganjalyan i Bartosz Szpak za film reklamowy dla marki Tyskie.
Finał kończący siódmą edycję konkursu odbył się 5 września w warszawskim Studio TeatrGaleria. Najważniejsza nagroda powędrowała do duetu Helena Ganjalyan (aktorka, choreografka) i Bartosz Szpak (kompozytor, aktor), którzy stworzyli dla marki Tyskie reklamę zatytułowaną „Ja”. Była to ich interpretacja sloganu marki „Przejdźmy na Ty”. Za tę reklamę Ganjalyan i Szpak otrzymali także pierwszą nagrodę w kategorii Branded stories.
W kategorii Branded stories przyznano także dwa wyróżnienia: dla Michała Kidawy za film „Seks jak z obrazka” dla marki Durex i dla Pawła Dyzia Włazewicza za reklamę „Dostajemy” dla marki DPD.
Pierwszą nagrodę w kategorii Music stories przyznano duetowi w składzie Michał Włodarczyk i Łukasz Ruciński za teledysk „Transparent”, zrealizowany do utworu „Ojciec i syn” Skubasa. Wyróżnienie w tej kategorii otrzymała pochodząca ze Słowacji Terézia Halamová za teledysk do utworu "Move Honey", autorstwa duetu Smolik i Kev Fox.
W nowo utworzonej kategorii Instagram Stories (jej partnerem był Facebook) zawarto dwie podkategorie: Reklama i Teledysk. W podkategorii reklamowej pierwszą nagrodę otrzymali Katarzyna Jarecka i Jakub Skitek za film „Ciasny kadr", zrealizowany dla marki Durex. W podkategorii dla teledysków pierwszą nagrodę otrzymał Karol Wójcik za klip do piosenki „Że jestem” Natalii Przybysz.
Nagrodę specjalną firmy Heliograf "za szczególną wrażliwość wizualną" otrzymały pochodzące z Ukrainy: reżyserka Olga Chernykh i autorka zdjęć Jane Bondarenko, za film „Express your taste” dla marki Coca-Cola.
Nagroda dla najlepszego autora zdjęć, wręczana przez Panavision, została przyznana Patrykowi Majchrzakowi za zdjęcia do teledysku "Czyściciele" (w reżyserii Ewy Mroczkowskiej), zrealizowanego dla zespołu Kroki, do utworu "Fading all out”.
Papaya Young Directors to organizowany przez dom produkcyjny Papaya Films konkurs dla młodych reżyserów, studentów i absolwentów szkół filmowych, jak i osób bez dyplomu. W siódmej edycji konkursu twórcy mierzyli się z briefami marek: Allegro, Coca-Cola, Decathlon, Durex, PZU, DPD, Tyskie, Rossmann i Kayax. Spośród 1,5 tys. zgłoszeń wyłoniono 22 prace, których autorzy walczyli o nagrody. Finał 7. edycji PYD po raz pierwszy streamowany był na platformie Player.pl oraz w 13 lokalizacjach w całej Polsce.
(IKO, 07.09.2020)