W sierpniu TVP 1 liderem w grupie ogólnej, a Polsat - w komercyjnej
W grupie ogólnej TVP 1 uzyskał 9,49 proc., co oznacza spadek z 10,06 proc. w sierpniu 2019 roku (fot. Pinho/Unsplash)
Według danych Nielsen Audience Measurement w sierpniu spośród tzw. wielkiej czwórki największy udział w widowni telewizyjnej miał TVP 1. Wszystkie największe stacje zanotowały spadki w porównaniu z zeszłym rokiem.
W grupie ogólnej TVP 1 uzyskał 9,49 proc., co oznacza spadek z 10,06 proc. w sierpniu 2019 roku. Udział Polsatu zmniejszył się z 9,59 proc. do 7,95 proc., TVP 2 - z 7,30 proc. do 6,78 proc., a TVN - z 7,65 proc. do 6,61 proc. Łącznie stacje z tzw. wielkiej czwórki miały 30,83 proc., podczas gdy rok wcześniej - 34,60 proc.
Piąty pod względem oglądalności w grupie ogólnej był TVN 24 z udziałem na poziomie 5,14 proc. wobec 4,76 proc. przed rokiem. W pierwszej dziesiątce najchętniej oglądanych stacji w zeszłym miesiącu znalazły się także: TVP Info - 4,63 proc. (wzrost z 3,97 proc.), TV 4 - 3,90 proc. (wzrost z 3,30 proc.), TVN Siedem - 3,42 proc. (wzrost z 3,24 proc.), TV Puls - 3,39 proc. (wzrost z 3,16 proc.), a także TTV - 2,20 proc. (spadek z 2,24 proc.) i Polsat News 2,12 proc. (wzrost z 1,23 proc.).
W grupie komercyjnej prowadził Polsat, zdobywając 9,30 proc., wobec 10,78 proc. w sierpniu 2019 roku. TVN miał 8,26 proc. (spadek z 10,18 proc.), TVP 2 - 5,62 proc. (spadek z 6,20 proc.), TVP 1 - 5,30 proc. (spadek z 6,12 proc.). Łączny udział wielkiej czwórki zmniejszył się z 33,28 proc. do 28,48 proc.
Największy wzrost w grupie komercyjnej zanotował TVN 7: z 3,51 proc. w sierpniu 2019 do 4,22 proc. w sierpniu 2020 roku. Dalej były: TV Puls - 3,83 proc. (wzrost z 3,35 proc.), TV 4 - 3,64 proc. (wzrost z 3,35 proc.), TTV - 3,52 proc. (wzrost z 3,46 proc.), TVN 24 - 3,05 proc. (wzrost z 2,49 proc.) i Puls 2 - 2,31 proc. (wzrost z 2,05 proc.).
(BAE, 02.09.2020)