Garmond Press z 2 mln zł straty netto w 2019 roku
Do Garmond Press należy 17 proc. rynku dystrybucji prasy (fot. Pixabay)
Garmond Press SA mimo wzrostu przychodów zamknęła 2019 rok 2 mln zł straty netto.
Działająca na rynku sprzedaży prasy spółka Garmond Press SA w 2019 roku miała 264,19 mln zł przychodów (wzrost o 13,6 proc. w porównaniu z 2018 rokiem). Jej strata netto wyniosła 2,01 mln zł (wzrost o 38,62 proc.) - wynika z danych złożonych w Krajowym Rejestrze Sądowym.
Firma zatrudniała przeciętnie na etatach 121 osób (104 rok wcześniej). Koszty wynagrodzeń wyniosły 10,39 mln zł (wzrost o 18,47 proc.), a wynagrodzenia zarządu – 513,07 tys. zł (spadek o 0,04 proc.).
Na początku br. wydająca "Super Express" spółka Time SA zarzuciła Garmond brak terminowego regulowania należności i działania polegające "na kreowaniu nieistniejących wierzytelności". Wydawca chciał ogłoszenia upadłości spółki, sąd wydał postanowienia o zabezpieczeniu jej majątku, ale po zażaleniu złożonym przez prawników Garmond postanowienie to uchylono. Z kolei w maju pozew o zwrot należności złożył przeciwko Garmond wydawca "Tygodnika Powszechnego".
Jak wynika z analizy Izby Wydawców Prasy, w lutym 2020 roku do Garmond Press, która miała wtedy 11,8 tys. punktów sprzedaży, należało 16,98 proc. rynku dystrybucji prasy. Większy udział w rynku miał tylko Kolporter (53,34 proc.) i Ruch (23,1 proc.).
(JSX, 25.08.2020)