Prawie 1,16 mln zł ekwiwalentu reklamowego dla "ęśąćż" mBanku
Omyłkowo wysłana wiadomość mBanku spowodowała aż 1101 publikacji (wykres: IMM)
Ponad tysiąc materiałów o zasięgu 5,62 mln potencjalnych kontaktów i prawie 1,16 mln zł ekwiwalentu reklamowego uzyskała omyłkowo wysłana wiadomość mBanku o treści "ęśąćż".
Użytkownicy aplikacji bankowości mobilnej mBanku otrzymali 5 sierpnia br. wiadomość push o treści: ęśąćż, efektem było zawieszenie aplikacji. Wpadka szybko stała się popularna w internecie, gdzie powstały setki parodiujących ją memów i innych treści. Po kilku godzinach bank przeprosił i zażartował sam z siebie.
O sprawie poinformowało wiele mediów. Jak podał Instytut Monitorowania Mediów (www.imm.com.pl), 84 proc. wszystkich publikacji z okresu od 5 do 12 sierpnia 2020, czyli aż 923 materiały, to posty w samych kanałach społecznościowych. Ich dotarcie, czyli szacunkowy zasięg, wyniosło w sumie 4,15 mln potencjalnych kontaktów, a ich ekwiwalent reklamowy to 743 tys. złotych. Dodatkowo portale internetowe, radia i telewizja podały na ten temat 178 materiałów o dotarciu 1,4 mln i ekwiwalencie reklamowym rzędu 400 tys. zł. Ponad połowa publikacji (62 proc.) miała wydźwięk pozytywny, 29 proc. neutralny, a tylko 9 proc. negatywny.
W ciągu tygodnia powiadomienie mBanku przełożyło się w mediach społecznościowych na ponad 136 tys. udostępnień, 60 tys. polubień i przeszło 2,8 tys. komentarzy. Autorami postów z największą liczbą interakcji były profile samego mBanku na Facebooku i Twitterze.
(DN, 19.08.2020)