Redukcje w Grey London; Anna Pańczyk może stracić stanowisko
Anna Pańczyk stanowisko CEO Grey London objęła w styczniu 2019 roku (fot. materiały prasowe)
Anna Pańczyk, CEO Grey London, może się rozstać z dotychczasową agencją - wynika z ustaleń "Presserwisu".
Stephen Martincic, chief reputation officer z Grey London, potwierdził, że Pańczyk jest teraz w agencji nieobecna ("she is on leave)", ale nie odpowiedział na pytanie, czy to oznacza, że Pańczyk ma ustąpić ze stanowiska. - Nasze oświadczenie jest takie, że jest na urlopie. Nie mamy nic więcej do dodania. Wszystko inne byłoby czystą spekulacją - powiedział Martincic, odmawiając wyjaśnień i sprecyzowania, czy po urlopie Pańczyk wróci na dotychczasowe stanowisko.
- W związku z obecnym otoczeniem gospodarczym spowodowanym przez globalną pandemię COVID-19 Grey London przechodzi proces redukcji w celu zabezpieczenia przyszłości swojej działalności i reagowania na zmieniające się potrzeby klientów. Niestety proces ten stał się powszechny w naszej branży i nadal jest trudny do przejścia. Dołożymy wszelkich starań, aby wesprzeć naszych poszkodowanych pracowników w tych trudnych czasach - dodał jednak Martincic.
Z ustaleń "Presserwisu" wynika, że pracownicy Grey London otrzymali już informacje o planowanych zwolnieniach. Oficjalnie zostali poinformowani o 20 osobach, które mają zostać zwolnione, ale nieoficjalnie agencja nie wyklucza większej liczby wypowiedzeń.
Stephen Martincic nie odpowiedział także na pytania dotyczące pogłosek o możliwej likwidacji globalnej sieci Grey. Niewykluczone bowiem, że zmiany w Grey London są częścią takich właśnie zamierzeń WPP. Klienci m.in. rosyjskiej, szwedzkiej, a także francuskiej agencji Grey zostali już przekazani do innych agencji kreatywnych WPP, przede wszystkim Ogilvy (drugą agencją kreatywną WPP jest VMLY&R). Agencje w tych krajach formalnie nie zostały zamknięte, ale ich działalność operacyjną zminimalizowano.
Anna Pańczyk nie odpowiedziała na pytania "Presserwisu".
Pańczyk stanowisko CEO Grey London objęła w styczniu 2019 roku. Przedtem pełniła funkcję CEO Grey Group Poland (od 2015 roku), zarządzając spółkami w ramach grupy, tj. Grey Worldwide Warszawa, Testardo, Grey Works, Cohn & Wolfe oraz Grey Digital. Wcześniej spędziła siedem lat jako CEO i prezes w Change Integrated. Karierę rozpoczęła w Saatchi & Saatchi Polska, gdzie zajmowała stanowiska kierownicze, kończąc jako deputy managing director.
Podczas czteroletniej pracy Anny Pańczyk na stanowisku CEO Grey Group Poland agencja znalazła się w pierwszej trójce najczęściej nagradzanych agencji kreatywnych w Polsce. Magazyn "Press" przyznał zarządzanej przez nią agencji tytuł Efektywność Roku 2018, a w konkursie Innovation 2018 otrzymała tytuł Najbardziej Innowacyjnej Agencji. Anna Pańczyk została AD wo/MAN Roku 2018 w kategorii Agencje reklamowe.
(AMS, 07.08.2020)