Aflofarm znacząco ograniczył wydatki reklamowe w lipcu w telewizji
Wartość kampanii Aflofarmu spadła ze 130,8 mln zł do 4,6 mln zł (fot. Pexels.com)
W lipcu 2020 roku cennikowe wpływy reklamowe stacji telewizyjnych spadły o 1,4 proc. w porównaniu z lipcem 2019 roku. Znacząco wydatki ograniczył Aflofarm.
Jak wskazują dane cennikowe Nielsen Audience Measurement, które nie uwzględniają rabatów, największe przychody z reklam uzyskał Polsat - 242,4 mln zł, o 11,4 proc. więcej niż przed rokiem. Wpływy cennikowe TVN wzrosły o 7,8 proc., do 174,5 mln zł, a TVP 1 - o 11,3 proc., do 98,6 mln zł. Mniejsze przychody zanotował TVP 2 - spadek o 1,6 proc., do 69 mln zł.
Najwięcej na reklamę w telewizji przeznaczył w lipcu Unilever - cennikowa wartość jego kampanii wyniosła 44,8 mln zł, czyli o 55,6 proc. więcej niż rok wcześniej. Dalej były: Lidl - 43,5 mln zł (wzrost o 33,2 proc.) i Polpharma - 39,3 mln zł (spadek o 24,6 proc.). Największy ubiegłoroczny reklamodawca, czyli Aflofarm, rok do roku zmniejszył wydatki ze 130,8 mln zł do 4,6 mln zł.
Łącznie telewizje monitorowane przez Nielsena w lipcu wyemitowały 3,05 mln spotów - o 1,7 proc. więcej niż rok wcześniej.
(KOZ, 06.08.2020)