W lipcu TVP 1 poprawił wyniki wśród wszystkich widzów
Udział wielkiej czwórki w grupie ogólnej zmniejszył się z 35,08 proc. do 30,59 proc. (fot. Pexels.com)
W lipcu spośród tzw. wielkiej czwórki udział w widowni telewizyjnej wśród wszystkich widzów zwiększył jedynie TVP 1. Z powodu wyborów prezydenckich znacząco wzrosło zainteresowanie telewizjami informacyjnymi.
W grupie ogólnej TVP 1 uzyskał 9,45 proc., co oznacza wzrost z 9,4 proc. w lipcu 2019 roku. Udział Polsatu zmniejszył się z 9,96 proc. do 7,88 proc., TVN - z 8,28 proc. do 6,99 proc., a TVP 2 - z 7,44 proc. do 6,27 proc. Łącznie stacje z tzw. wielkiej czwórki miały 30,59 proc., podczas gdy rok wcześniej - 35,08 proc.
Piąty pod względem oglądalności był TVN 24 z udziałem na poziomie 5,86 proc. wobec 4,66 proc. przed rokiem. W pierwszej dziesiątce najchętniej oglądanych stacji w zeszłym miesiącu znalazły się także: TVP Info - 5,43 proc. (wzrost z 3,88 proc.), TV 4 - 3,62 proc. (wzrost z 3,35 proc.), TVN Siedem - 3,36 proc. (wzrost z 3,09 proc.), TV Puls - 3,07 proc. (spadek z 3,22 proc.), a także - z identycznym wynikiem 2,16 proc. - Puls 2 (wzrost z 1,83 proc.) i Polsat News (wzrost z 1,27 proc.).
W grupie komercyjnej TVN prowadził, zdobywając 8,91 proc., wobec 10,61 proc. w lipcu 2019 roku. Polsat miał 8,85 proc. (spadek z 11,35 proc.), TVP 2 - 5,08 proc. (spadek z 6,33 proc.), TVP 1 - 5,07 proc. (spadek z 5,67 proc.). Łączny udział wielkiej czwórki zmniejszył się z 33,96 proc. do 27,91 proc.
Do telewizyjnej Jedynki zbliżył się TVN Siedem, osiągając wzrost z 3,19 proc. do 4,26 proc.
Dalej były: TVN 24 - 3,63 proc. (wzrost z 2,6 proc.), TTV - 3,49 proc. (wzrost z 3,17 proc.), TV Puls - 3,38 proc. (spadek z 3,5 proc.), TV 4 - 3,29 proc. (wzrost z 3,14 proc.) i TVP Info - 2,77 proc. (wzrost z 1,76 proc.).
Dane: Nielsen Audience Measurement.
(KOZ, 04.08.2020)