Polskie Wydawnictwo Rolnicze zwiększyło przychody, ale miało niższy zysk
W maju średnia sprzedaż ogółem "Tygodnika Poradnik Rolniczy" wyniosła 45 919 egz.
W 2019 roku Polskie Wydawnictwo Rolnicze, wydawca m.in. "Tygodnika Poradnik Rolniczy" i miesięcznika "Topagrar Polska" odnotowało przychody netto ze sprzedaży w wysokości 43,52 mln zł (wzrost o 1,92 proc. w porównaniu z 2018 rokiem). Zysk netto firmy to 532,06 tys. zł (spadek o 57,5 proc.).
Zysk zostanie przeznaczony na kapitał zapasowy firmy. W 2019 roku spółka zatrudniała średnio 127 pracowników. Koszty wynagrodzeń wyniosły 16,71 mln zł (wzrost o 5,11 proc.).
W sprawozdaniu odniesiono się do pandemii koronawirusa. "Do tej pory kierownictwo jednostki nie odnotowało zauważalnego wpływu na sprzedaż lub łańcuch dostaw jednostki, jednak nie można przewidzieć przyszłych skutków" - czytamy.
Pod koniec 2019 roku spółka przejęła Hortpress sp. z o.o. i wydawane przez nią tytuły, m.in. "Sad Nowoczesny" i "WiOM Warzywa i Owoce Miękkie". Właścicielem PWR jest niemiecka spółka Landwirtschaftsverlag GmbH.
W 2019 roku spółka wydawała tytuły "Topagrar Polska", "Tygodnik Poradnik Rolniczy", "Profi Profesjonalna Technika Rolnicza" i "Elita Dobry Hodowca" oraz dodatki tematyczne. Spółka sprzedaje też artykuły przemysłowe do prowadzenia gospodarstw rolnych. Na początku tego roku wydawnictwo podniosło ceny swoich tytułów ze względu na wyższe koszty papieru i usług pocztowych (pisma sprzedawane są głównie w prenumeracie).
Jak wynika z danych ZKDP, w maju średnia sprzedaż ogółem "Tygodnika Poradnik Rolniczy" wyniosła 45 919 egz. (spadek o 5,06 proc. wobec maja 2019 roku), a sprzedaż "Topagrar Polska" - 34 236 egz. (spadek o 4,12 proc.).
(JSX, 31.07.2020)