Reklamowy bojkot Facebooka przedłużony
Facebook nie podjął wystarczająco zorganizowanych działań, by zadowolić organizatorów bojkotu (fot. Pixabay.com)
Organizatorzy bojkotu reklamowego Facebooka zapowiedzieli w czwartek, że kampania "Stop Hate for Profit" nie zostanie zakończona, dopóki ich obawy nie znikną. Zwrócą się też do reklamodawców w Europie o przyłączenie się do bojkotu. Pierwotnie kampania miała zakończyć się z końcem lipca.
Kampania, zorganizowana w czerwcu przez amerykańskie organizacje praw obywatelskich, ma na celu wywarcie presji na największą na świecie firmę zajmującą się mediami społecznościowymi, aby podjęła konkretne kroki w celu usunięcia mowy nienawiści i dezinformacji z jej platformy po śmierci George'a Floyda. W komunikacie prasowym organizatorzy akcji oznajmiają, że prezes Facebooka Mark Zuckerberg nie podjął wystarczających działań, by firmy wróciły na platformę.
Kampania ma trwać przez czas nieokreślony, do momentu wprowadzenia przez Facebook "rozsądnych zmian". Do tej pory w "Stop Hate for Profit" zaangażowane są m.in. takie firmy, jak Verizon, Unilever, Starbucks, Coca-Cola, PepsiCo, Honda, Ford, Levi's, The North Face i Disney. W sumie ponad 1100 marek.
(MAC, 31.07.2020)