Wydawca "Men’s Health" z zyskiem w 2019 roku
W marcu wydawca wycofał "Men's Health" i inne swoje tytuły z ZKDP
W 2019 roku przychody netto wydawnictwa Motor-Presse Polska sp. z o.o. ze sprzedaży wyniosły 16,95 mln zł (spadek o 2,7 proc.). Zysk netto wyniósł 242,26 tys. zł (rok wcześniej firma miała 1,7 mln zł straty).
Zysk zostanie przeznaczony na kapitał zapasowy spółki. Jej większościowym udziałowcem jest Maciej Mizuro, prezes wydawnictwa.
Motor-Presse Polska wydaje m.in. magazyny "Men's Health", "Women's Health", "Runner's World", "Motocykl".
Segment miesięczników męskich jest coraz mniejszy. Po tym jak Marquard Media Polska w ubiegłym roku zamknął m.in. magazyny "Esquire", "Playboy" i "CKM", a Agora w kwietniu "Logo", ukazuje się już tylko "Men's Health".
Motor-Presse Polska pod koniec marca br. wycofało się z ZKDP. Jak tłumaczy wydawnictwo, powodem była "zmiana metodologii badań PBC, która w algorytmach badania zasięgu czytelnictwa uwzględnia już m.in. dane sprzedażowe".
(JSX, 20.07.2020)