Telewizja Republika poprawiła wyniki dzięki państwowym spółkom
Telewizja Republika w sprawozdaniu podała, że 2019 rok był dla niej lepszy niż 2018 (screen YouTube.com/Telewizja Republika)
Telewizja Republika w 2019 roku zwiększyła przychody i zmniejszyła stratę. Ponad połowa wpływów pochodziła ze sponsoringu, głównie od spółek Skarbu Państwa.
"Rok 2019 był rokiem znacznie lepszym i spokojniejszym dla Telewizji Republika niż trudny 2018. Spółce udało się ustabilizować sytuację finansową, przede wszystkim poprzez zasadniczą zmianę w strukturze przychodów" - podała spółka w sprawozdaniu złożonym w Krajowym Rejestrze Sądowym. "Słabnące na skutek niższej oglądalności przychody z reklam i telezakupów zostały zastąpione przychodami ze sponsoringu, głównie od spółek SP, a także podmiotów prywatnych" - czytamy w sprawozdaniu.
Podano również, że "stabilizujący wpływ na sytuację spółki" miało zwycięstwo Zjednoczonej Prawicy w zeszłorocznych wyborach parlamentarnych.
W 2019 roku przychody Telewizji Republika - w porównaniu z 2018 rokiem - wzrosły o 20,9 proc., do 16,3 mln zł. Wpływy ze sponsoringu wyniosły 8,5 mln zł i stanowiły ok. 52 proc. całkowitych przychodów.
Koszty działalności operacyjnej urosły o 8,9 proc., do 18,1 mln zł, z czego 10 mln zł pochłonęły usługi obce (wzrost o 13,2 proc.), a 7,3 mln zł - wynagrodzenia (wzrost o 6,2 proc.).
Telewizja Republika 2019 rok zakończyła z 1,6 mln zł straty wobec 3 mln zł straty w 2018 roku.
Spółka w sprawozdaniu podała, że anglojęzyczny projekt Poland Daily finansowany jest przez Polską Fundację Narodową. "Na jesieni 2019 PFN zdecydowała o czasowym zmniejszeniu budżetu na projekt o połowę" - wskazała. Wyjaśniła, że dla jego obrony "podjęto próbę rozwinięcia programu na rynek amerykański, ale w formie kanału telewizyjnego w języku angielskim". Według spółki w momencie kluczowych rozmów spotkała się ona ze "zmasowanym atakiem ze strony »Gazety Wyborczej«", który miał być "ukierunkowany na storpedowanie projektu".
"Na początku 2020 roku projekt ekspansji na USA został zamrożony, a po wybuchu epidemii w połowie marca 2020 szanse na jego realizację wydają się być niewielkie" - zaznaczyła Telewizja Republika w sprawozdaniu.
Telewizja Republika w 2019 roku miała 0,03 proc. udziału w rynku (dane Nielsen Audience Measurement).
(KOZ, 15.07.2020)