W grupie ogólnej TVP 1 przed Polsatem, a TVP Info przed TVN 24
W pierwszym półroczu w grupie ogólnej prowadził TVP 1, w komercyjnej - TVN (fot. Pexels.com)
W pierwszym półroczu 2020 roku Polsat stracił pozycję lidera na rzecz TVP 1 w grupie ogólnej i TVN w grupie komercyjnej. W grupie ogólnej spośród kanałów z tzw. wielkiej czwórki tylko telewizyjna Jedynka poprawiła wyniki, a TVP Info wyprzedził TVN 24.
W grupie ogólnej TVP 1 miał 9,68 proc. udziału w widowni telewizyjnej, co oznacza wzrost z 9,63 proc. w pierwszym półroczu 2019 roku. Zeszłoroczny lider, czyli Polsat, zmniejszył udział z 10,19 proc. do 8,36 proc. TVN zanotował spadek z 8,56 proc. do 7,66 proc., a TVP 2 - z 8,47 proc. do 7,63 proc. Łączny udział kanałów z tzw. wielkiej czwórki spadł z 36,85 proc. do 33,33 proc.
Na piątą pozycję awansował TVP Info, zdobywając 5,2 proc. udziału w rynku (wzrost z 3,47 proc.). TVN 24 zwiększył udział z 4,42 proc. do 5,16 proc. W pierwszej dziesiątce znalazły się również: TV 4 - 3,66 proc. (spadek z 3,76 proc.), TV Puls - 3,59 proc. (wzrost z 3,47 proc.), TVN Siedem - 3,4 proc. (wzrost z 3,27 proc.) i TTV - 2,24 proc. (wzrost z 2 proc.).
W grupie komercyjnej Polsat został wyprzedzony przez TVN, którego udział zmniejszył się z 11,10 proc. do 9,77 proc. Polsat zanotował spadek z 11,31 proc. do 9,58 proc. TVP 2 miał 6,68 proc. (spadek z 7,17 proc.), a TVP 1 - 5,87 proc. (spadek z 6,33 proc.). Łącznie stacje miały 31,9 proc. udziału wobec 35,91 proc. rok wcześniej.
Kolejne miejsca zajęły TVN Siedem - 4,32 proc. (wzrost z 3,77 proc.), TV Puls - 3,87 proc. (wzrost z 3,78 proc.), TTV - 3,52 proc. (wzrost z 3,34 proc.), TVN 24 - 3,47 proc. (wzrost z 2,57 proc.), TVP Info - 2,61 proc. (wzrost z 1,41 proc.).
Dane: Nielsen Audience Measurement.
(KOZ, 03.07.2020)