Dział: INTERNET

Dodano: Czerwiec 30, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Amazon najcenniejszą marką, Disney najwyżej z branży rozrywkowej

Amazon jest wyceniany o 30 proc. więcej niż w 2019 roku (fot. Christian Wiediger/Unsplash)

Amazon to najcenniejsza marka świata. Jest wyceniana na 415,9 mld dol, o 30 proc. więcej niż w 2019 roku. Najwyżej wycenianą marką z kategorii rozrywka jest Disney – wart 48,8 mld dol - ale zajmuje dopiero 22 miejsce. Coroczny ranking najcenniejszych marek BrandZ Top 100 ogłosiły właśnie firmy WPP oraz Kantar.

Mimo skutków gospodarczych, społecznych i indywidualnych wywołanych pandemią COVID-19 łączna wartość najcenniejszych marek świata wzrosła o 5,9 proc. i sięgnęła 5 bilionów dol.

Amazon utrzymał pierwszą pozycję względem ubiegłorocznego rankingu. Podobnie jak drugi Apple – 352,2 mld dol. Na trzecim miejscu jest Microsoft (326,5 mld dol), który w tym roku wyprzedził Google (323,6 mld dol.).

Poza tym w pierwszej piątce wciąż jest Visa (186,8 mld dol.). Z kolei na ósme miejsce (z szóstego) spadł Facebook (147,2 mld dol.).

Press

W czołówce rankingu nadal dominują marki technologiczne (screen raportu "BrandZ")

Z branży rozrywkowej najwyższą pozycję zajął wspomniany Disney. Jednak spadł o pięć pozycji. Ale już wśród 20 najszybciej rosnących uczestników rankingu pojawiła się ponad połowa marek z kategorii mediów i rozrywki. To m.in. Netflix (wartość: 45,9 mld dol.) – wzrost o osiem miejsc na pozycję 26., Instagram (41,5 mld dol.) – wzrost o 15 miejsc na pozycję 29., LinkedIn (29,9 mld dol.) - również wzrost o 15 na pozycję 34. oraz Xbox (19,6 mld dol.), który awansował o 22 miejsca i znalazł się na pozycji 65.

Z kolei platforma YouTube jest teraz na miejscu 37. - to awans o cztery miejsca (wycena 33,98 mld dol.), a IKEA na 72. - również awans o cztery pozycje (wartość 18 mld dol.). 

Jedną czwartą tegorocznego rankingu Top 100 stanowią marki azjatyckie, a 17 spośród nich pochodzi z Chin. Najcenniejszą marką chińską okazał się Alibaba (miejsce szóste, wartość 152,5 mld dol.), a gigant oferujący usługi internetowe Tencent uplasował się tuż za nią (miejsce siódme, 151 mld dol.).

Do rankingu po raz pierwszy weszła w tym roku marka TikTok, która znalazła się na 79. miejscu (jej wartość to 16,9 mld dol.).

(SK, 30.06.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.