Ponad 9 mln widzów oglądało ogłoszenie sondażowych wyników wyborów
W godz. 21-21.30 stacje emitujące wieczory wyborcze wybrało 63,94 proc. osób oglądających w tym czasie telewizję (fot. Piotr Molecki/East News)
Ogłoszenie sondażowych wyników wyborów prezydenckich oglądało w niedzielę wieczorem na 11 kanałach łącznie 9,23 mln widzów.
Wyniki przeprowadzonego przez Ipsos badania exit poll zaprezentowano po zamknięciu lokali wyborczych. W godz. 21-21.30 stacje emitujące wieczory wyborcze wybrało 63,94 proc. osób oglądających w tym czasie telewizję.
W TVP Info specjalny program "Wybory prezydenckie 2020. Wieczór wyborczy" (19.53-1.00) oglądało średnio 986,1 tys. widzów. Część programu (20.55-21.42) pokazywały również TVP 1 (1,66 mln widzów) i TVP Polonia (8,3 tys.).
W TVN 24 wieczór wyborczy "Czas decyzji" (19.21-22.02) zgromadził średnio 1,3 mln widzów. Kolejne 256,5 tys. widzów śledziło program w TVN 24 BiS. Na głównej antenie TVN "Czas decyzji" (20.55-21.45) miał 1,6 mln widzów.
Do Polsat News wieczór wyborczy "Polska wybiera 2020" przyciągnął średnio 457,1 tys. widzów. Jego część (20.50-21.55) w Polsacie oglądało 807,7 tys. widzów.
Wieczór wyborczy w Telewizji WP śledziło 32 tys. widzów (20.50-21.34), w TV Republika - 8,4 tys. widzów (20.45-0.35), a w Telewizji wPolsce.pl - 2,5 tys. widzów (21-23.56).
Dane: Nielsen Audience Measurement.
(KOZ, 30.06.2020)