Reakcje po rozpoczęciu sprzedaży TVN  |  Cezary Gmyz ma przeprosić  |  Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Reakcje po rozpoczęciu sprzedaży TVN  |  Cezary Gmyz ma przeprosić  |  Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Reakcje po rozpoczęciu sprzedaży TVN  |  Cezary Gmyz ma przeprosić  |  Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: REKLAMA

Dodano: Czerwiec 26, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

W maju większość reklamodawców ograniczyła wydatki, a Aflofarm je potroił

Aflofarm Farmacja Polska zwiększyła wydatki reklamowe o 204,1 proc., do 282,7 mln zł (fot. Pixabay.com)

W maju br. reklamodawcy ograniczyli wydatki na promocję w mediach o blisko 28 proc. (w stosunku do maja 2019 roku). O trzy czwarte spadły wydatki na reklamę zewnętrzną. Wydatki reklamowe potroił natomiast Aflofarm - wynika z danych cennikowych netto firmy Kantar (bez uwzględnienia rabatów i reklam w internecie).

W maju, trzecim miesiącu trwania kryzysu gospodarczego wywołanego pandemią koronawirusa, reklamodawcy zmniejszyli wydatki w mediach o 27,8 proc. (w porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku) do 2,4 mld zł, czyli wydano tyle samo co w kwietniu br.

Wpływy reklamowe spadły we wszystkich analizowanych mediach. Najbardziej ucierpiała reklama kinowa, na którą – podobnie jak w kwietniu - nie wydano nic, gdyż od 12 marca do 6 czerwca zamknięte były kina. Rok temu w maju na reklamę w kinie przeznaczono 102,7 mln zł. Najwięcej wydano na reklamę w telewizji – 1,5 mld zł (spadek o 18,7 proc.). Mniej wydano też na reklamę w pozostałych mediach: radiu – 551,7 mln zł (spadek o 20,9 proc.), magazynach – 221,7 mln zł (spadek o 43,5 proc.), dziennikach – 84,2 mln zł (spadek o 35,1 proc.), OOH – 41,5 mln zł (spadek o 74,4 proc.), reklamę w metrze – 9,3 mln zł (spadek o 3,7 proc.).

Lider zestawienia Aflofarm Farmacja Polska zwiększyła wydatki reklamowe o 204,1 proc., do 282,7 mln zł (rok temu w maju przeznaczono na reklamę niecałe 93 mln zł). Drugim największym reklamodawcą w maju był Lidl – 60,2 mln zł (spadek o 35,1 proc.), a trzecim Terg (właściciel sieci Media Expert) – 55,2 mln zł (wzrost o 2,2 proc.). Dalej był Natur Produkt Zdrovit – 53,3 mln zł (spadek o 1,1 proc.) i Polkomtel – 45,9 mln zł (spadek o 21,6 proc.).

(IKO, 26.06.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.