Dziennikarze oceniają debiut "Raportu specjalnego" Bianki Mikołajewskiej w TVP  |  Fundacja Otwarty Dialog żąda przeprosin od Telewizji Polskiej  |  Grupa Kino Polska nie wyklucza wprowadzenia reklam  |  Ministerstwo Cyfryzacji wybrało  |  "Kuchenne rewolucje" dają TVN pozycję lidera  |  Polsat z czwartą edycją reality show pt. "Farma"  |  RMF FM bez reklam  |  Dyrektor ds. sprzedaży bezpośredniej w Grupie Agora  |  Serial dokumentalny na razie bez kontynuacji w kanałach Polsatu  |  Naziemna Stopklatka chce mieć więcej rozrywki  |  Dziennikarz PAP przewodniczącym Rady Muzeum Sportu i Turystyki  |  Polska Press współorganizatorem  |  Laureaci Nagrody Znaku i Hestii im. ks. Józefa Tischnera  |  Lokalne media dostaną pieniądze z grantu  |  Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości planuje przetarg  |  Sigma Bis, Tarraya i Five Media wygrywają  |  Przetarg Orlenu wszedł w drugi etap  |  Publicis Groupe wprowadza ViRO  |  Sony India przejmuje prawa do krykieta, Disney się wycofał  |  Nie powstanie największy operator telewizyjny w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dziennikarze oceniają debiut "Raportu specjalnego" Bianki Mikołajewskiej w TVP  |  Fundacja Otwarty Dialog żąda przeprosin od Telewizji Polskiej  |  Grupa Kino Polska nie wyklucza wprowadzenia reklam  |  Ministerstwo Cyfryzacji wybrało  |  "Kuchenne rewolucje" dają TVN pozycję lidera  |  Polsat z czwartą edycją reality show pt. "Farma"  |  RMF FM bez reklam  |  Dyrektor ds. sprzedaży bezpośredniej w Grupie Agora  |  Serial dokumentalny na razie bez kontynuacji w kanałach Polsatu  |  Naziemna Stopklatka chce mieć więcej rozrywki  |  Dziennikarz PAP przewodniczącym Rady Muzeum Sportu i Turystyki  |  Polska Press współorganizatorem  |  Laureaci Nagrody Znaku i Hestii im. ks. Józefa Tischnera  |  Lokalne media dostaną pieniądze z grantu  |  Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości planuje przetarg  |  Sigma Bis, Tarraya i Five Media wygrywają  |  Przetarg Orlenu wszedł w drugi etap  |  Publicis Groupe wprowadza ViRO  |  Sony India przejmuje prawa do krykieta, Disney się wycofał  |  Nie powstanie największy operator telewizyjny w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dziennikarze oceniają debiut "Raportu specjalnego" Bianki Mikołajewskiej w TVP  |  Fundacja Otwarty Dialog żąda przeprosin od Telewizji Polskiej  |  Grupa Kino Polska nie wyklucza wprowadzenia reklam  |  Ministerstwo Cyfryzacji wybrało  |  "Kuchenne rewolucje" dają TVN pozycję lidera  |  Polsat z czwartą edycją reality show pt. "Farma"  |  RMF FM bez reklam  |  Dyrektor ds. sprzedaży bezpośredniej w Grupie Agora  |  Serial dokumentalny na razie bez kontynuacji w kanałach Polsatu  |  Naziemna Stopklatka chce mieć więcej rozrywki  |  Dziennikarz PAP przewodniczącym Rady Muzeum Sportu i Turystyki  |  Polska Press współorganizatorem  |  Laureaci Nagrody Znaku i Hestii im. ks. Józefa Tischnera  |  Lokalne media dostaną pieniądze z grantu  |  Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości planuje przetarg  |  Sigma Bis, Tarraya i Five Media wygrywają  |  Przetarg Orlenu wszedł w drugi etap  |  Publicis Groupe wprowadza ViRO  |  Sony India przejmuje prawa do krykieta, Disney się wycofał  |  Nie powstanie największy operator telewizyjny w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: RADIO

Dodano: Czerwiec 22, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

KRRiT szykuje konkursy na nadawanie na kolejnym multipleksie DAB+

Konsultacje trwają do 20 lipca (fot. Pixabay.com)

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji w konsultacjach chce poznać opinie rynku na temat warunków konkursów na nadawanie na multipleksie radia cyfrowego.

Multipleks pierwszy (określony jako MUX R1) ma zostać przeznaczony dla rozgłośni niepublicznych o zasięgu ogólnopolskim. Ma składać się z 22 obszarów rezerwacji. Obecnie wykorzystywany jest - przez publiczne radio - tylko multipleks trzeci (MUX R3).

"Z punktu widzenia wykorzystania zasobów częstotliwości cyfrowych kluczowe jest zagospodarowanie multipleksu MUX R1, którego uruchomienie decydować będzie o tempie budowy rynku radiofonii cyfrowej w Polsce" - uważa regulator. "Celem konsultacji jest pozyskanie opinii na temat zawartości ogłoszeń, w szczególności w zakresie charakteru programów, proporcji między programami uniwersalnymi i wyspecjalizowanymi, liczby programów nadawanych obecnie w wersji analogowej w stosunku do programów nowych" - tłumaczy.

Trzy warianty wg KRRiT

KRRiT przed publikacją konkursów na nadawanie na MUX R1 oczekuje stanowiska rynku ws. ich zawartości. Regulator przedstawił trzy opcje.

W pierwszym wariancie trzy spośród 12 miejsc na pierwszym multipleksie mają zostać przeznaczone dla istniejących nadawców stacji ogólnopolskich (tj. RMF FM, Radio Zet i Radio Maryja). Kolejnych pięć slotów trafiłoby do nadawców rozgłośni ponadregionalnych, które mają w zasięgu co najmniej 4,5 mln odbiorców (Tok FM, RMF Classic, Antyradio, Vox FM i Muzo.fm), cztery pozostałe miejsca byłyby dla nadawców nowych i istniejących stacji z koncesją o charakterze uniwersalnym lub wyspecjalizowanym (albo dwóch, gdyby nadawaniem na MUX R1 zainteresowany byłby publiczny nadawca).

W drugim scenariuszu trzy z 12 miejsc również przeznaczone zostałyby dla nadawców ogólnopolskich, a pozostałych dziewięć - dla nowych lub istniejących rozgłośni uniwersalnych, ewentualnie wyspecjalizowanych (siedem, jeśli na multipleksie byłyby anteny Polskiego Radia).

Trzeci wariant oznaczałby, że o wszystkie 12 miejsc mogliby się ubiegać nadawcy istniejących lub nowych stacji (zarówno z uniwersalnymi, jak i wyspecjalizowanymi koncesjami). Liczba miejsc zmniejszyłaby się do 10, jeśli nadawaniem zainteresowane byłoby radio publiczne. 

KRRiT wskazuje, że druga i trzecia opcja ma "charakter bardziej elastyczny i pozwala na ubieganie się o koncesję cyfrową większej liczbie obecnych lub przyszłych nadawców, bez względu na charakter i zasięg programu oraz ich pozycję na rynku analogowym". Pierwszy i drugi wariant gwarantują obecność na MUX R1 RMF FM, Radia Zet i Radia Maryja.

KRRiT czeka na uwagi i opinie do 20 lipca. Zgodnie z rozporządzeniem regulatora ogólnopolska koncesja cyfrowa wydana w 2020 roku ma kosztować 1,7 mln zł.

(KOZ, 22.06.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.