Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: RADIO

Dodano: Czerwiec 22, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

KRRiT szykuje konkursy na nadawanie na kolejnym multipleksie DAB+

Konsultacje trwają do 20 lipca (fot. Pixabay.com)

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji w konsultacjach chce poznać opinie rynku na temat warunków konkursów na nadawanie na multipleksie radia cyfrowego.

Multipleks pierwszy (określony jako MUX R1) ma zostać przeznaczony dla rozgłośni niepublicznych o zasięgu ogólnopolskim. Ma składać się z 22 obszarów rezerwacji. Obecnie wykorzystywany jest - przez publiczne radio - tylko multipleks trzeci (MUX R3).

"Z punktu widzenia wykorzystania zasobów częstotliwości cyfrowych kluczowe jest zagospodarowanie multipleksu MUX R1, którego uruchomienie decydować będzie o tempie budowy rynku radiofonii cyfrowej w Polsce" - uważa regulator. "Celem konsultacji jest pozyskanie opinii na temat zawartości ogłoszeń, w szczególności w zakresie charakteru programów, proporcji między programami uniwersalnymi i wyspecjalizowanymi, liczby programów nadawanych obecnie w wersji analogowej w stosunku do programów nowych" - tłumaczy.

Trzy warianty wg KRRiT

KRRiT przed publikacją konkursów na nadawanie na MUX R1 oczekuje stanowiska rynku ws. ich zawartości. Regulator przedstawił trzy opcje.

W pierwszym wariancie trzy spośród 12 miejsc na pierwszym multipleksie mają zostać przeznaczone dla istniejących nadawców stacji ogólnopolskich (tj. RMF FM, Radio Zet i Radio Maryja). Kolejnych pięć slotów trafiłoby do nadawców rozgłośni ponadregionalnych, które mają w zasięgu co najmniej 4,5 mln odbiorców (Tok FM, RMF Classic, Antyradio, Vox FM i Muzo.fm), cztery pozostałe miejsca byłyby dla nadawców nowych i istniejących stacji z koncesją o charakterze uniwersalnym lub wyspecjalizowanym (albo dwóch, gdyby nadawaniem na MUX R1 zainteresowany byłby publiczny nadawca).

W drugim scenariuszu trzy z 12 miejsc również przeznaczone zostałyby dla nadawców ogólnopolskich, a pozostałych dziewięć - dla nowych lub istniejących rozgłośni uniwersalnych, ewentualnie wyspecjalizowanych (siedem, jeśli na multipleksie byłyby anteny Polskiego Radia).

Trzeci wariant oznaczałby, że o wszystkie 12 miejsc mogliby się ubiegać nadawcy istniejących lub nowych stacji (zarówno z uniwersalnymi, jak i wyspecjalizowanymi koncesjami). Liczba miejsc zmniejszyłaby się do 10, jeśli nadawaniem zainteresowane byłoby radio publiczne. 

KRRiT wskazuje, że druga i trzecia opcja ma "charakter bardziej elastyczny i pozwala na ubieganie się o koncesję cyfrową większej liczbie obecnych lub przyszłych nadawców, bez względu na charakter i zasięg programu oraz ich pozycję na rynku analogowym". Pierwszy i drugi wariant gwarantują obecność na MUX R1 RMF FM, Radia Zet i Radia Maryja.

KRRiT czeka na uwagi i opinie do 20 lipca. Zgodnie z rozporządzeniem regulatora ogólnopolska koncesja cyfrowa wydana w 2020 roku ma kosztować 1,7 mln zł.

(KOZ, 22.06.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.