Dział: REKLAMA

Dodano: Czerwiec 19, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Marketingowi partnerzy zaskoczeni decyzją Tesco o wycofaniu się z Polski

Do biznesowych partnerów Tesco, w tym agencji reklamowych i mediowych, wpłynął wczoraj list, w którym zostali poinformowani, że "dotychczasowe zadania mają wykonywać, jak dotychczas, kontaktując się z tymi samymi osobami" (fot. Piotr Molecki/East News)

Sieć Tesco wycofuje się z Polski. Jej sklepy przejmuje Salling Group, właściciel sieci Netto. Firmy reklamowe współpracujące z Tesco są zaskoczone tą decyzją. Część z nich dowiedziała się o niej z mediów.

Salling Group, duńska grupa detaliczna, będąca właścicielem Netto Polska, zawarła umowę z brytyjskim detalistą Tesco w sprawie przejęcia polskiej działalności. Transakcja obejmuje przejęcie przez Salling Group 301 sklepów i dwóch magazynów. W ramach umowy około 7 tys. pracowników Tesco zostanie przeniesionych do Salling Group. Dotychczasowe sklepy Tesco zostaną przekształcone w Netto nie później niż w ciągu 18 miesięcy od zakończenia transakcji. Do tego czasu będą one działały pod szyldem Tesco. Wartość transakcji to 900 mln zł. Transakcja musi zostać zweryfikowana i zatwierdzona przez urzędy regulacyjne. Jej sfinalizowanie spodziewane jest w czwartym kwartale 2020 roku.

Liczba sklepów Tesco w Polsce od kilku lat systematycznie spadała (455 w 2014 roku, i 345 -  w 2019), część z nich przejęła m.in. konkurencyjna sieć Kaufland. Informacje o możliwym wycofaniu się Tesco z Polski pojawiały się już od kilku miesięcy, ale firmy reklamowe nie spodziewały się tak szybkiej decyzji. Nie były zresztą o niej uprzedzane, a większość z nich ma jeszcze wielomiesięczne umowy o współpracy z Tesco.

Do biznesowych partnerów Tesco, w tym agencji reklamowych i mediowych, wpłynął wczoraj list, w którym zostali poinformowani, że "dotychczasowe zadania mają wykonywać, jak dotychczas, kontaktując się z tymi samymi osobami", a o dalszych decyzjach będą poinformowani w najbliższym czasie, bez podania jakichkolwiek terminów.

Za działania komunikacyjne Centrów Handlowych Pasaż Tesco odpowiadała agencja Platinium Cast PR. Ostatnia kampania była realizowana jeszcze w maju pod hasłem #bliskoibezpiecznie. Jak wyjaśnia Agata Brodzka, managing director w Platinium Cast PR, agencja jest zaskoczona informacją o wycofaniu się Tesco z Polski i nie ma wiedzy, czy i jak będzie przebiegać dalsza współpraca.

Tesco obsługiwana jest w Polsce przez agencję mediową MediaCom. Agencja nie chce wypowiadać się na ten temat. Na nasze pytania nie odpowiedziała też agencja Mindshare, która w portfolio klientów ma należącą do Tesco markę F&F.

Obsługą reklamową sieci Tesco w Polsce (ATL, BTL) od pięciu lat zajmuje się agencja Ogilvy. Agencja ma umowę o współpracy do marca 2021 roku - umowa była przedłużana na początku br. - Poza standardowym mailem nie mamy żadnych informacji odnośnie do warunków dalszej współpracy, czekamy na kolejne informacje - wyjaśnia Agnieszka Wasilewska, CEO Ogilvy w Polsce. Przyznaje, że o decyzji Tesco agencja dowiedziała się rano z mediów. - Pracujemy nad rozpoczętymi projektami i czekamy na dalszy rozwój wypadków - dodała Wasilewska.

Galeria: Premiery seriali w czerwcu

(AMS, IKO, 19.06.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.