Marketingowi partnerzy zaskoczeni decyzją Tesco o wycofaniu się z Polski
Do biznesowych partnerów Tesco, w tym agencji reklamowych i mediowych, wpłynął wczoraj list, w którym zostali poinformowani, że "dotychczasowe zadania mają wykonywać, jak dotychczas, kontaktując się z tymi samymi osobami" (fot. Piotr Molecki/East News)
Sieć Tesco wycofuje się z Polski. Jej sklepy przejmuje Salling Group, właściciel sieci Netto. Firmy reklamowe współpracujące z Tesco są zaskoczone tą decyzją. Część z nich dowiedziała się o niej z mediów.
Salling Group, duńska grupa detaliczna, będąca właścicielem Netto Polska, zawarła umowę z brytyjskim detalistą Tesco w sprawie przejęcia polskiej działalności. Transakcja obejmuje przejęcie przez Salling Group 301 sklepów i dwóch magazynów. W ramach umowy około 7 tys. pracowników Tesco zostanie przeniesionych do Salling Group. Dotychczasowe sklepy Tesco zostaną przekształcone w Netto nie później niż w ciągu 18 miesięcy od zakończenia transakcji. Do tego czasu będą one działały pod szyldem Tesco. Wartość transakcji to 900 mln zł. Transakcja musi zostać zweryfikowana i zatwierdzona przez urzędy regulacyjne. Jej sfinalizowanie spodziewane jest w czwartym kwartale 2020 roku.
Liczba sklepów Tesco w Polsce od kilku lat systematycznie spadała (455 w 2014 roku, i 345 - w 2019), część z nich przejęła m.in. konkurencyjna sieć Kaufland. Informacje o możliwym wycofaniu się Tesco z Polski pojawiały się już od kilku miesięcy, ale firmy reklamowe nie spodziewały się tak szybkiej decyzji. Nie były zresztą o niej uprzedzane, a większość z nich ma jeszcze wielomiesięczne umowy o współpracy z Tesco.
Tesco ma lepsze perspektywy w innych krajach, https://t.co/LqGlFETFpe. w Czechach oraz na Węgrzech i Słowacji. https://t.co/IEFT1S2kht
— PolsatNews.pl (@PolsatNewsPL) June 18, 2020
Do biznesowych partnerów Tesco, w tym agencji reklamowych i mediowych, wpłynął wczoraj list, w którym zostali poinformowani, że "dotychczasowe zadania mają wykonywać, jak dotychczas, kontaktując się z tymi samymi osobami", a o dalszych decyzjach będą poinformowani w najbliższym czasie, bez podania jakichkolwiek terminów.
Za działania komunikacyjne Centrów Handlowych Pasaż Tesco odpowiadała agencja Platinium Cast PR. Ostatnia kampania była realizowana jeszcze w maju pod hasłem #bliskoibezpiecznie. Jak wyjaśnia Agata Brodzka, managing director w Platinium Cast PR, agencja jest zaskoczona informacją o wycofaniu się Tesco z Polski i nie ma wiedzy, czy i jak będzie przebiegać dalsza współpraca.
Tesco obsługiwana jest w Polsce przez agencję mediową MediaCom. Agencja nie chce wypowiadać się na ten temat. Na nasze pytania nie odpowiedziała też agencja Mindshare, która w portfolio klientów ma należącą do Tesco markę F&F.
Obsługą reklamową sieci Tesco w Polsce (ATL, BTL) od pięciu lat zajmuje się agencja Ogilvy. Agencja ma umowę o współpracy do marca 2021 roku - umowa była przedłużana na początku br. - Poza standardowym mailem nie mamy żadnych informacji odnośnie do warunków dalszej współpracy, czekamy na kolejne informacje - wyjaśnia Agnieszka Wasilewska, CEO Ogilvy w Polsce. Przyznaje, że o decyzji Tesco agencja dowiedziała się rano z mediów. - Pracujemy nad rozpoczętymi projektami i czekamy na dalszy rozwój wypadków - dodała Wasilewska.
(AMS, IKO, 19.06.2020)