Press-Service Monitoring Mediów zwiększył przychody i zysk po przejęciu Newton Media
Press-Service Monitoring Mediów podwoił zysk netto (fot. Pexels.com)
Press-Service Monitoring Mediów w 2019 roku wypracował 1,23 mln zł zysku netto przy 20,34 mln zł przychodów ze sprzedaży. Spółka w zeszłym roku przejęła konkurencyjną firmę Newton Media, której dotychczasowy właściciel został udziałowcem Press-Service Monitoring Mediów.
W porównaniu z 2018 rokiem przychody Press-Service Monitoring Mediów wzrosły o 9,6 proc. Koszty działalności operacyjnej były o 6,7 proc. większe i wyniosły 19,99 mln zł, z czego 10,86 mln zł przeznaczono na wynagrodzenia (wzrost o 2,6 proc.).
"Dzięki pozyskaniu nowych klientów i rozbudowaniu obecnych zleceń spółka przekroczyła zakładane cele związane ze zwiększeniem obrotów" - podano w sprawozdaniu złożonym w Krajowym Rejestrze Sądowym.
Spółka podwoiła zysk netto z 584,1 tys. zł do 1,23 mln zł, a udziałowcy przeznaczyli go na wypłatę dywidendy. Przeciętne zatrudnienie w 2019 roku utrzymywało się na poziomie 150 osób.
Press-Service Monitoring Mediów w sprawozdaniu podał, że w lutym 2019 roku nabył 100 proc. udziałów w firmie monitorującej media Newton Media, dzięki czemu spółka "w znaczący sposób zwiększyła wspólnie z podmiotem zależnym udział w polskim rynku monitorowania i analizowania mediów oraz działalności agencyjnej i przeglądów prasy".
Press-Service Monitoring Mediów w lutym 2019 roku podwyższył kapitał podstawowy i wyemitował dodatkowe udziały, które zostały objęte przez nowego udziałowca Newton Media AS (10,14 proc.), dotychczasowego właściciela Newton Media.
Po transakcji prezesem Newton Media został Piotr Długi, jeden z udziałowców Press-Service Monitoring Mediów.
W KRS nie zostały opublikowane dotychczas wyniki finansowe Newton Media za 2019 rok. W 2018 roku firma miała 3,31 mln zł przychodów i 796 tys. zł straty.
(KOZ, 12.06.2020)