Program Hermes inwigilował dziennikarzy  |  WP inwestuje i zapewnia, że nie planuje zwolnień  |  Marka prasowa z największym zasięgiem  |  OLX Polska wybiera agencję  |  RASP podniósł cenę dziennika "Fakt"  |  AdFusion brokerem GPW DAI  |  Zmiany w Hearst Networks  |  Asta-Net uruchomi usługę  |  Zysk spółki Polskie Badania Internetu w 2024 roku  |  Sprzedaż w segmencie pism telewizyjnych  |  Przetarg Grupy PGE  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała  |  Mastercard promuje  |  All Hands Agency  |  Główny element kampanii Rocketjobs.pl i justjoin.it  |  Teksas: Apple Store i Google Store dla nieletnich tylko za zgodą rodziców  |  Trump Media chce pozyskać 3 mld dol. na inwestycje w kryptowaluty  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 33 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Program Hermes inwigilował dziennikarzy  |  WP inwestuje i zapewnia, że nie planuje zwolnień  |  Marka prasowa z największym zasięgiem  |  OLX Polska wybiera agencję  |  RASP podniósł cenę dziennika "Fakt"  |  AdFusion brokerem GPW DAI  |  Zmiany w Hearst Networks  |  Asta-Net uruchomi usługę  |  Zysk spółki Polskie Badania Internetu w 2024 roku  |  Sprzedaż w segmencie pism telewizyjnych  |  Przetarg Grupy PGE  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała  |  Mastercard promuje  |  All Hands Agency  |  Główny element kampanii Rocketjobs.pl i justjoin.it  |  Teksas: Apple Store i Google Store dla nieletnich tylko za zgodą rodziców  |  Trump Media chce pozyskać 3 mld dol. na inwestycje w kryptowaluty  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 33 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Program Hermes inwigilował dziennikarzy  |  WP inwestuje i zapewnia, że nie planuje zwolnień  |  Marka prasowa z największym zasięgiem  |  OLX Polska wybiera agencję  |  RASP podniósł cenę dziennika "Fakt"  |  AdFusion brokerem GPW DAI  |  Zmiany w Hearst Networks  |  Asta-Net uruchomi usługę  |  Zysk spółki Polskie Badania Internetu w 2024 roku  |  Sprzedaż w segmencie pism telewizyjnych  |  Przetarg Grupy PGE  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała  |  Mastercard promuje  |  All Hands Agency  |  Główny element kampanii Rocketjobs.pl i justjoin.it  |  Teksas: Apple Store i Google Store dla nieletnich tylko za zgodą rodziców  |  Trump Media chce pozyskać 3 mld dol. na inwestycje w kryptowaluty  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 33 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PRASA

Dodano: Czerwiec 10, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Naczelny "Bon Appétit" rezygnuje po oskarżeniach o rasizm

Zdjęcie z przyciemnioną twarzą Rapaport tłumaczył jako "niezbyt udany kostium na Halloween" (screen: Twitter.com/priyakrishna)

Adam Rapoport, redaktor naczelny magazynu kulinarnego "Bon Appétit", należącego do koncernu Condé Nast, po 10 latach ustąpił ze stanowiska. Powodem były powtarzające się oskarżenia o dyskryminację rasową wobec pracowników.

W zeszłym tygodniu, gdy Rapoport napisał post na stronie internetowej "Bon Appétit" na temat protestów po śmierci George'a Floyda, na Twitterze odezwała się dziennikarka kulinarna Korsha Wilson. Oskarżyła go o prowadzenie dyskryminacyjnej polityki wobec ciemnoskórych pracowników i wybielanie ciemnoskórych modelek na zdjęciach. W poniedziałek, również na Twitterze, dziennikarka magazynu Priya Krishna pokazała zdjęcie Rapoporta pochodzące z 2003 roku, a zamieszczone w 2013 na Instagramie, na którym z kolei on występuje z przyciemnioną twarzą.  

Następnie Sohla El-Waylly, jedna z ważniejszych redaktorek pisma, ujawniła, że zarabia znacznie mniej od białych pracowników i nie otrzymywała wynagrodzenia za występy na kanale YouTube, podczas gdy oni byli opłacani. Molly Baz, gwiazda kanału na YouTube napisała na Instagramie, że nie pojawi się w filmach, dopóki firma nie zagwarantuje równej płacy. Fotograf Alex Lau napisał na Twitterze, że jednym z powodów, dla których opuścił magazyn, był brak wsparcia dla osób kolorowych. Koncern Condé Nast wydał oświadczenie, że zawsze prowadził politykę równości, tak pod względem rasowym, jak i pod każdym innym.

Adam Rapoport ogłosił rezygnację, pisząc jednocześnie, że zdjęcie z przyciemnioną twarzą było jego "niezbyt udanym przebraniem na Halloween". Condé Nast szefem "Bon Appétit" mianował go w 2010 roku. Wcześniej był redaktorem w "GQ", w koncernie pracował od 2000 roku.

(MAC, 10.06.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.