Dział: PRASA

Dodano: Czerwiec 10, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Banki będą źródłem kolejnych ciekawych tematów dla dziennikarzy

Dagmara Brzezińska, dyrektorka komercyjna zarządzająca kategoriami w Allegro, poinformowała, że w czasie pandemii sprzedaż mąki i mieszanek chlebowych na Allegro wzrosła o 3 tys. proc. Piotr Mazurkiewicz (na dole z lewej) analizował skuteczność nowych podatków, a Maciej Samcik upatrywał źródeł ciekawych tematów ]w coraz trudniejszej sytuacji banków

Jak wygląda sytuacja gospodarcza po wybuchu pandemii i gdzie w czasach zarazy szukać ciekawych tematów, dowiedzieli się uczestnicy webinarium "Know-how - dziennikarstwo ekonomiczne" zorganizowanego 9 czerwca przez magazyn "Press" i Allegro.

- Marzec to był szok, w kwietniu dominował strach, maj był miesiącem nadziei, a co przyniesie lato? - zastanawiał się podczas spotkania online z dziennikarzami i redaktorami Ignacy Morawski, ekonomista, założyciel serwisu analitycznego SpotData, nominowanego do Grand Press Digital 2019. Pokazał on, jak analizować zjawiska z obszarów, których nie znają ani dziennikarze, ani ekonomiści, wskazał źródła informacji, modele, sposoby przyjmowania i weryfikacji założeń. A na koniec wysunął optymistyczny wniosek: - Lato przyniesie potężną stymulację popytu konsumpcyjnego i inwestycyjnego oraz walkę o powrót do normalności.

Marek Chądzyński, dziennikarz "Dziennika Gazety Prawnej", nominowany do Grand Press Economy 2018, przedstawił tarcze antykryzysowe, które mają ratować polską gospodarkę, źródła ich finansowania i wpływ na budżet państwa. Natomiast Piotr  Mazurkiewicz z "Rzeczpospolitej", nominowany do Grand Press Economy 2019, który m.in. zajmuje się łowieniem podatkowych absurdów, przedstawił kolejne pomysły rządu na nowe podatki i zastanawiał się nad ich skutecznością.

Wpływ zakazów w czasie pandemii na handel detaliczny oraz analizę rynku e-commerce i zmiany w preferencjach zakupowych Polaków przedstawiła Dagmara Brzezińska, commercial category management director w Allegro. - W kwietniu liczba transakcji w handlu internetowym najbardziej wzrosła w kategorii delikatesy, o 374 proc. rok do roku, dom i ogród - o 173 proc. i komputery - o 133 proc. W sumie jednak Polacy nauczyli się robić zakupy rzadziej, biorąc pod uwagę sklepy stacjonarne lub internetowe, ale kupują więcej produktów za jednym razem - mówiła Brzezińska.

Z kolei mecenas Wiktor Budzewski, który specjalizuje się w prowadzeniu sporów i w prawie korporacyjnym, pokazał, jak zmieniło się otoczenie prawne w związku z pandemią COVID-19 i wprowadzaniem czterech ustaw specjalnych, 13 rozporządzeń rządu, 12 rozporządzeń ministra zdrowia, szeregu obwieszczeń, poleceń i decyzji. Ekspert przedstawił wpływ nowego prawa na sytuację banków i ich klientów.

Banki, jako główne źródło kolejnych tematów dla dziennikarzy, wskazał również Maciej Samcik, założyciel i redaktor naczelny serwisu Subiektywnie o Finansach. - Proponuję się im przyglądać, bo spadające marże odsetkowe będą próbowały rekompensować sobie opłatami i prowizjami, będą też próbowały przyspawać do kont klientów inne oferty niż depozyty. Spodziewam się prób omijania ustawy antylichwiarskiej. Z kolei nasi czytelnicy zaczną się interesować funduszami inwestycyjnymi, przede wszystkimi EFF-ami - mówił Samcik.

Celem szkoleń organizowanych przez magazyn "Press" i Allegro jest podnoszenie poziomu dziennikarzy specjalizujących się w wybranych dziedzinach. Doświadczeni i nagradzani dziennikarze oraz branżowi eksperci dzielą się wiedzą z uczestnikami warsztatów.

Partnerem "Know-how - dziennikarstwo ekonomiczne" była Kancelaria KBiW Kurpiejewski, Budzewski i Wspólnicy.

(GK, 10.06.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.