Ludzie reklamy w Wielkiej Brytanii chcą wspierać kolegów, którzy nie są biali

W Wielkiej Brytanii tylko 5 proc. twórców reklam ma inny kolor skóry niż biały (fot. Pixabay)
Liderzy rynku reklamowego w Wielkiej Brytanii nawołują do wspierania twórców reklamy o innym kolorze skóry niż biała - informuje serwis AdWeek.
Podczas globalnych protestów po zabiciu George'a Floyda przez policjanta w Minneapolis agencje reklamowe w Wielkiej Brytanii ruszyły z akcją, która ma na celu wpieranie twórców reklamy o innym kolorze skóry niż biała. W Wielkiej Brytanii ponad 95 proc. autorów reklam to biali, a zdaniem brytyjskich kreatywnych jest to powodem niewystarczającej różnorodności rasowej w reklamowych produkcjach z tego kraju.
Dlatego ponad 200 brytyjskich dyrektorów agencji reklamowych podpisało list otwarty, w którym zobowiązują się do wspierania karier czarnoskórych kolegów.
(AMS, 05.06.2020)
