Legimi zapłaciło Platformie Dystrybucyjnej  |  Altavia Kamikaze + K2 i Cukier Works odpowiadają za digital  |  Wyniki "Hotelu Paradise" w TVN Siedem  |  Gala French Touch w Polsacie zamiast w TVP  |  Drugi sezon serialu "Miłość za wszelką cenę" w TV 4  |  Telewizja TVT z Rybnika w ogólnopolskiej ofercie  |  W przejętych przez Gremi Media "Wieściach Rolniczych" zespół pozostaje bez zmian  |  Serwis Sweet.tv: liczba kanałów FAST wzrosła do 15  |  Stock Polska wybiera  |  Rzeczniczka prasowa PERN  |  Awans w Fabryce Marketingu  |  Disney tworzy jednostkę biznesową do koordynowania AI  |  W latach 2022-2023 co cztery dni mordowany był dziennikarz  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Legimi zapłaciło Platformie Dystrybucyjnej  |  Altavia Kamikaze + K2 i Cukier Works odpowiadają za digital  |  Wyniki "Hotelu Paradise" w TVN Siedem  |  Gala French Touch w Polsacie zamiast w TVP  |  Drugi sezon serialu "Miłość za wszelką cenę" w TV 4  |  Telewizja TVT z Rybnika w ogólnopolskiej ofercie  |  W przejętych przez Gremi Media "Wieściach Rolniczych" zespół pozostaje bez zmian  |  Serwis Sweet.tv: liczba kanałów FAST wzrosła do 15  |  Stock Polska wybiera  |  Rzeczniczka prasowa PERN  |  Awans w Fabryce Marketingu  |  Disney tworzy jednostkę biznesową do koordynowania AI  |  W latach 2022-2023 co cztery dni mordowany był dziennikarz  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Legimi zapłaciło Platformie Dystrybucyjnej  |  Altavia Kamikaze + K2 i Cukier Works odpowiadają za digital  |  Wyniki "Hotelu Paradise" w TVN Siedem  |  Gala French Touch w Polsacie zamiast w TVP  |  Drugi sezon serialu "Miłość za wszelką cenę" w TV 4  |  Telewizja TVT z Rybnika w ogólnopolskiej ofercie  |  W przejętych przez Gremi Media "Wieściach Rolniczych" zespół pozostaje bez zmian  |  Serwis Sweet.tv: liczba kanałów FAST wzrosła do 15  |  Stock Polska wybiera  |  Rzeczniczka prasowa PERN  |  Awans w Fabryce Marketingu  |  Disney tworzy jednostkę biznesową do koordynowania AI  |  W latach 2022-2023 co cztery dni mordowany był dziennikarz  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Dział: PRASA

Dodano: Czerwiec 05, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Sprzedaż dzienników regionalnych w kwietniu spadła o 20 proc.

"Polska Metropolia Warszawska" zanotowała najmniejszy spadek sprzedaży w kwietniu, "Sport" - największy

Średnia sprzedaż dzienników regionalnych w kwietniu spadła o 20,2 proc. rok do roku. Największy spadek zanotował „Sport” (Whizz), najmniejszy - „Polska Metropolia Warszawska” (Polska Press Grupa).

W kwietniu obowiązywały ograniczenia związane z koronawirusem. W tym miesiącu średnia łączna sprzedaż dzienników regionalnych, monitorowana w Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, wyniosła 192 419 egz.

Średnia sprzedaż ogółem "Gazety Pomorskiej" wyniosła 22 597 egz. i była niższa o 11,24 proc. w porównaniu z kwietniem 2019 roku. Na drugim miejscu był „Dziennik Zachodni” - 16 934 egz. (spadek o 13,59 proc.), a na trzecim „Głos Wielkopolski” - 14 867 egz. (spadek o 19,17 proc.). W pierwszej piątce znalazły się też: „Express Ilustrowany” - 11 651 egz. (spadek o 21,04 proc.) i „Dziennik Bałtycki” - 10 492 egz. (spadek o 16,93 proc.). Wszystkie wymienione tytuły należą do Polska Press Grupy.

„Sport” zanotował spadek o 56,17 proc. do 2083 egz. Sprzedaż dziennika „Polska Metropolia Warszawska” spadła o 6,4 proc. i wyniosła 2339 egz. Andrzej Wasik, redaktor naczelny „Sportu”, wysoki spadek sprzedaży tytułu tłumaczy brakiem wydarzeń sportowych w kwietniu. - Niestety, wyniki za maj będą podobne do tych kwietniowych, bo sport zaczął być odmrażany w drugiej połowie miesiąca. Bardzo liczę na czerwiec, bo praktycznie codziennie będą jakieś mecze lub inne wydarzenia - mówi szef redakcji „Sportu”. Jak dodaje, wyróżnikiem tego dziennika były informacje z niższych lig piłkarskich, ale w nich sezon został zakończony. - Zwykle prognozowaliśmy sprzedaż w miesiącu na poziomie 4 tys. egz. Jeżeli w czerwcu sprzedaż przekroczy 3 tys. egz., to będę zadowolony - przyznaje Wasik.

W redakcji „Sportu” nie było zwolnień, ale na trzy miesiące obniżono wynagrodzenia o 20 proc. i o tyle samo ograniczono czas pracy. W okresie pandemii wydawca odświeżył layout serwisu internetowego gazety - Sportdziennik.com.

Dane: Polskie Badania Czytelnictwa, audyt ZKDP.

(PAZ, 05.06.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.