Wpływy reklamowe telewizji w maju spadły prawie o jedną trzecią
W maju telewizje wyemitowały o 19,49 proc. mniej spotów niż rok wcześniej (fot. Glenn Carstens-Peters/Unsplash.com)
W maju 2020 roku cennikowe wpływy reklamowe stacji telewizyjnych spadły o 28,91 proc. w stosunku do tego samego miesiąca 2019 roku.
Jak wskazują dane cennikowe Nielsen Audience Measurement, które nie uwzględniają rabatów, największe przychody z reklam uzyskał Polsat - 358,2 mln zł, o 12,97 proc. mniej niż przed rokiem. Przychody TVN z tego tytułu zmalały o 3,82 proc. (do 301,2 mln zł). Zmalały też przychody TVP 2 o 26,06 proc. (do 125,6 mln zł) oraz TVP 1 o 8,05 proc. (do 106 mln zł).
Najwięcej na reklamę w telewizji przeznaczył w maju Aflofarm - cennikowo 222,5 mln zł (wzrost o 354,86 proc.). Dalej były: Telewizja Polsat - 70,2 mln zł (wzrost o 634,78 proc.) i Grupa Polsat - 69 mln zł (wzrost o 5,12 proc.).
Łącznie telewizje monitorowane przez Nielsena w maju wyemitowały 2,27 mln spotów - o 19,49 proc. mniej niż rok wcześniej.
(PAZ, 04.06.2020)