Powstał M&MAC - komitet do zarządzania jednoźródłowym badaniem mediów
IAA Polska udziela wsparcia organizacyjnego inicjatywie Marketerzy dla Lepszych Badań (fot. materiały prasowe)
Koalicja Marketerzy dla Lepszych Badań wraz z Klubem Mediowym SAR utworzyły Marketers & Media Agencies Committee. M&MAC wraz z reprezentacją mediów będzie zarządzać jednoźródłowym badaniem mediów na polskim rynku, nad którym trwają prace.
W skład M&MAC wejdą przedstawiciele sześciu międzynarodowych grup reklamowych, które mają swoje oddziały w Polsce: Dentsu, Havas, IPG Mediabrands, Omnicom, Publicis, WPP oraz jeden przedstawiciel spoza sieciowych agencji mediowych.
Utworzenie M&MAC ma być przedostatnim krokiem do utworzenia polskiego odpowiednika joint industry committee (JIC), projektu realizującego jednoźródłowe badania mediów na naszym rynku, w tym odpowiadające za jego finansowanie. „Aby JIC mógł powstać, pozostaje sformalizowanie organizacji składającej się z M&MAC oraz podmiotów reprezentujących poszczególne media, czyli Polskie Badania Internetu, MOC TV oraz nadawców radiowych” - podano w komunikacie. Reprezentantem strony zakupowej z ramienia M&MAC w JIC będzie Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.
IAA Polska Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy udziela wsparcia organizacyjnego inicjatywie Marketerzy dla Lepszych Badań. W lipcu do koalicji przystąpił Klub Agencji Mediowych, działający przy Stowarzyszeniu Komunikacji Marketingowej SAR.
(IKO, 04.06.2020)