Największe magazyny modowe przesuwają wrześniowe wydania
Wrześniowy "Vogue" zazwyczaj trafiał do sprzedaży w okolicach 20 sierpnia
Najwięksi wydawcy magazynów o modzie opóźniają wrześniowe wydania, zazwyczaj publikowane jeszcze w sierpniu i najobszerniejsze w roku.
Wrześniowy numer "Vogue" wydawanego przez koncern Condé Nast zazwyczaj trafiał do sprzedaży w okolicach 20 sierpnia. W związku z koronawirusem w tym roku pojawi się dopiero we wrześniu. Podobnie jak "Harper's Bazaar" wydawany przez Hearsta, "Elle" czy "Marie Claire". "Harper's Bazaar", "Marie Claire" i "Elle" będą miały po jednym letnim numerze. "Vogue" łączy wydania czerwcowe i lipcowe. Jedynym magazynem modowym o globalnym zasięgu kontynuującym 12-miesięczny cykl wydawniczy jest "InStyle" Meredith Corp. Zmiany dotyczą nie tylko magazynów o modzie. Miesięcznik podróżniczy "Traveler" Condé Nast zamiast numeru lipiec/sierpień opublikuje sierpień/wrzesień.
Opóźnienie datowanych na wrzesień, a publikowanych zwykle w sierpniu najważniejszych numerów w roku, da więcej czasu reklamodawcom. Od wybuchu pandemii koronawirusa wiele budżetów reklamowych zostało zamrożonych.
We wrześniowym numerze "Vogue" z ub.r. liczącym 356 stron reklamy stanowiły 59 proc. Liczący 222 strony "Harper's Bazaar" miał reklamy na 55 proc. powierzchni. Według ekspertów w 2020 roku liczba reklam drukowanych w skali rok do roku spadnie o 20 proc.
(MAC, 03.06.2020)