W kwietniu TVP 1 liderem w grupie ogólnej, a TVN w komercyjnej
W grupie ogólnej kanał TVP Info zanotował wzrost z 3,76 proc. do 5,28 proc. (fot. Pinho/Unsplash)
TVP 1 w kwietniu miała największy udział w widowni telewizyjnej w grupie ogólnej, a TVN w komercyjnej. Kolejny miesiąc z rzędu wzrost zanotowały kanały informacyjne.
W grupie ogólnej TVP 1 miała 9,38 proc. udziału w rynku, co oznacza wzrost z 8,76 proc. w kwietniu 2019 roku. Drugie miejsce zajął TVN (spadek z 8,77 proc. do 8,08 proc.), a na trzecie spadł Polsat, ubiegłoroczny lider (spadek z 10,41 proc. do 8,07 proc.). W pierwszej piątce znalazły się też: TVP 2 (spadek z 8,54 proc. do 7,21 proc.) oraz TVP Info (wzrost z 3,76 proc. do 5,28 proc.). Kolejne miejsca w pierwszej dziesiątce zajęły: TVN 24 (wzrost z 4,34 proc. do 5,18 proc.), TV Puls (wzrost z 3,27 proc. do 3,62 proc.), TV 4 (spadek z 4,22 do 3,57 proc.), TVN Siedem (wzrost z 3,18 proc. do 3,23 proc.), TTV (wzrost z 2,27 proc. do 2,37 proc.).
W grupie komercyjnej TVN zmniejszył udział z 11,34 proc. do 10,26 proc. Drugi był Polsat - 9,04 proc. (spadek z 11,43 proc.), trzeci TVP 2 - 5,96 proc. (spadek z 7,08 proc.), a czwarty TVP 1 - 5,33 proc. (spadek z 5,63 proc.). Kolejne miejsca w zestawieniu zajęły stacje: TVN Siedem (wzrost z 3,94 proc. do 4,22 proc.), TV Puls (wzrost z 3,53 proc. do 4,13 proc.), TTV (wzrost z 3,57 proc. do 3,81 proc.), TV 4 (spadek z 3,84 proc. do 3,39 proc.), TVN 24 (wzrost z 2,44 proc. do 3,29 proc.), TVP Info (wzrost z 1,49 proc. do 2,57 proc.).
Dane: Nielsen Audience Measurement.
(PAZ, 02.06.2020)