Zmiany w firmie badawczej Gemius  |  Opłata reprograficzna a dziennikarze  |  Telewizje lokalne nawiązały współpracę z GPW DAI  |  Lidl Polska planuje przetarg  |  Lipcowy cennik TVP  |  Udział w rynku stacji Zoom TV, Telewizja WP, Nowa TV i Metro  |  Antena HD nagrywa dwa sezony programu  |  Konkursy radiowe KRRiT  |  Po raz pierwszy przyznano stypendium im. Aleksandry Lewińskiej  |  Osiem agencji wystartowało w przetargu  |  Polot realizuje pierwsze zlecenie  |  Zespół digitalowy MediaHub  |  Celebryci w kampanii "Weź mnie posegreguj"  |  Papaya Films przedstawi swoje kampanie na wystawie  |  "The Washington Post" będzie publikować teksty autorów platformy Substack  |  Pod koniec roku zadebiutuje francuska edycja magazynu "Time"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zmiany w firmie badawczej Gemius  |  Opłata reprograficzna a dziennikarze  |  Telewizje lokalne nawiązały współpracę z GPW DAI  |  Lidl Polska planuje przetarg  |  Lipcowy cennik TVP  |  Udział w rynku stacji Zoom TV, Telewizja WP, Nowa TV i Metro  |  Antena HD nagrywa dwa sezony programu  |  Konkursy radiowe KRRiT  |  Po raz pierwszy przyznano stypendium im. Aleksandry Lewińskiej  |  Osiem agencji wystartowało w przetargu  |  Polot realizuje pierwsze zlecenie  |  Zespół digitalowy MediaHub  |  Celebryci w kampanii "Weź mnie posegreguj"  |  Papaya Films przedstawi swoje kampanie na wystawie  |  "The Washington Post" będzie publikować teksty autorów platformy Substack  |  Pod koniec roku zadebiutuje francuska edycja magazynu "Time"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zmiany w firmie badawczej Gemius  |  Opłata reprograficzna a dziennikarze  |  Telewizje lokalne nawiązały współpracę z GPW DAI  |  Lidl Polska planuje przetarg  |  Lipcowy cennik TVP  |  Udział w rynku stacji Zoom TV, Telewizja WP, Nowa TV i Metro  |  Antena HD nagrywa dwa sezony programu  |  Konkursy radiowe KRRiT  |  Po raz pierwszy przyznano stypendium im. Aleksandry Lewińskiej  |  Osiem agencji wystartowało w przetargu  |  Polot realizuje pierwsze zlecenie  |  Zespół digitalowy MediaHub  |  Celebryci w kampanii "Weź mnie posegreguj"  |  Papaya Films przedstawi swoje kampanie na wystawie  |  "The Washington Post" będzie publikować teksty autorów platformy Substack  |  Pod koniec roku zadebiutuje francuska edycja magazynu "Time"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: RADIO

Dodano: Maj 26, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Strzyczkowski zapowiada powrót "Listy przebojów Trójki" i kilku dziennikarzy

Kuba Strzyczkowski liczy na powrót Marka Niedźwieckiego (screen: YouTube.com/Art Imperium - Portal Kulturalny, YouTube.com/Xiegarnia.pl))

Nowy dyrektor Programu III Polskiego Radia Kuba Strzyczkowski zapowiada powrót na antenę m.in. Marcina Łukawskiego i Piotra Stelmacha, a także "Listy przebojów Trójki". Liczy też na powrót Marka Niedźwieckiego.

Kuba Strzyczkowski został powołany na dyrektora i redaktora naczelnego radiowej Trójki w poniedziałek. Zastąpił na stanowisku Tomasza Kowalczewskiego, który - jak podała spółka - zwrócił się do zarządu "z prośbą o przyjęcie jego rezygnacji z pełnionej funkcji". Kowalczewski w połowie maja unieważnił notowanie "Listy przebojów Trójki", które wygrała piosenka Kazika "Twój ból jest lepszy niż mój". Prowadzącemu Markowi Niedźwieckiemu publicznie zarzucił manipulację przy liczeniu głosów. Niedźwiecki złożył wypowiedzenie, a po nim zrobiło to wielu innych pracowników stacji, m.in. w proteście przeciwko cenzurze.

- W poniedziałek dowiedziałem się, że zaakceptowano moje warunki - mówi nam Kuba Strzyczkowski ("Rzeczpospolitej" podał, że propozycję kierowania Trójką dostał w sobotę). Pytany, czy ustalał je z prezeską Polskiego Radia Agnieszką Kamińską, czy z przewodniczącym Rady Mediów Narodowych Krzysztofem Czabańskim, stwierdza: - Ustalenia dotyczące Trójki zapadały przed Radą Mediów Narodowych.

Serwisy informacyjne będą powstawać na Myśliwieckiej

Według naszych rozmówców Kuba Strzyczkowski miał dostać zapewnienie autonomii w sprawie m.in. serwisów Trójki, których nie będzie już przygotowywać Informacyjna Agencja Radiowa. Na czym polegać ma autonomia? - Decyzje dotyczące doboru tematów, dźwięków, gości będą zapadały na Myśliwieckiej. Na Myśliwieckiej będą powstawać serwisy informacyjne - odpowiada Strzyczkowski.

- Trójka jest w ruinie. Czegoś takiego nie było nigdy - przyznaje Kuba Strzyczkowski. W ostatnich dniach część pasm nie ma prowadzących - jedni dziennikarze złożyli wypowiedzenia, inni poszli na zwolnienia lekarskie. Na wtorek zapowiada spotkanie z zespołem rozgłośni. Pytany, kto wróci na antenę, wymienia m.in. Marcina Łukawskiego, Piotra Stelmacha i Katarzynę Stoparczyk. Jak powiedział "Rzeczpospolitej", na antenie pojawić się mają ponownie również Krystian Hanke i Patrycjusz Wyżga. "Ufam Kubie Strzyczkowskiemu. Ale nie ufam tym, którzy prosili Go o zaufanie, obiecując autonomię dla @RadiowaTrojka. Jednak z szacunku dla tego wybitnego Dziennikarza, posłucham z uwagą i ciekawością, co ma nam do powiedzenia" - napisał na Twitterze Wyżga.

- Lista przebojów w najbliższy piątek będzie - zapowiada Kuba Strzyczkowski. Prawdopodobnie będzie to jednak wydanie 1999. - Pewnie lista numer 2000 będzie za tydzień. Mam nadzieję, że poprowadzi ją Marek Niedźwiecki - mówi Strzyczkowski.

Kuba Strzyczkowski, który został dyrektorem Trójki, z anteną związany jest od 1990 roku. Przez wiele lat prowadził "Za, a nawet przeciw" i piątkowe "Zapraszamy do Trójki".

Galeria: Najlepsze fotografie prasowe 2005-2020

(KOZ, 26.05.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.