Dzięki dyrektorowi Trójki Kazik dostał reklamę wartą kilkanaście mln zł

Klip Kazika "Twój ból jest lepszy niż mój" 21 maja miał już ponad 8,5 mln wyświetleń na YouTube (fot. Jakub Kaminski/East News)
16 mln zł wyniósł ekwiwalent reklamowy informacji na temat utworu Kazika "Twój ból jest lepszy niż mój", który wygrał ostatnie notowanie "Listy przebojów Trójki" – policzył Instytut Monitorowana Mediów.
Klip Kazika do piosenki, która krytykuje Jarosława Kaczyńskiego, został opublikowany 8 maja na YouTube. 21 maja teledysk miał już ponad 8,5 mln wyświetleń. Do ogromnej popularności utworu przyczyniły się władze Polskiego Radia, które unieważniły notowanie "Listy Przebojów" Trójki z 15 maja, które wygrał utwór Kazika. W reakcji z rozgłośni zaczęli odchodzić dziennikarze. Od stacji odwrócili się też artyści, wydawnictwa muzyczne i słuchacze.
Według IMM w dniach od 15 do 19 maja w mediach (prasa, tv, radio, internet, social media) pojawiło się 4,5 tys. materiałów, w których wymieniono piosenkę "Twój ból jest lepszy niż mój", a ich szacunkowy ekwiwalent reklamowy wyniósł ponad 16 mln zł. W samych mediach społecznościowych wartość publikacji wyniosła 1,5 mln zł. Największą wartość reklamową miało 2 tys. materiałów na portalach internetowych – za taką promocję należałoby zapłacić ponad 12 mln zł.
Wartość dotarcia (liczba potencjalnych kontaktów z przekazem mediowym) wyniosła 43,4 mln osób. Największy zasięg zanotowano w portalach internetowych (25,2 mln osób). W mediach społecznościowych było to 7,7 mln osób, w telewizji – 6,2 mln osób, w prasie – 3,1 mln osób, w radiu – 1,2 mln osób.
CZYTAJ TEŻ:
- Marek Niedźwiecki żąda przeprosin od Polskiego Radia i TVP
- Szef Trójki i prezes Polskiego Radia tłumaczyli się w Senacie
- Nikt nie poprowadził „Zapraszamy do Trójki”
IKO
