Tylko trzy programy TV osiągnęły ponad 3 mln widzów  |  Polscy wydawcy negocjują z big techami  |  TVN zainteresowany formatem  |  XTB ruszyła z kompleksowym przetargiem  |  "Pan Mama" z Pawłem Domagałą w TVP 1  |  Gospodarz "Agrobiznesu" w TVP 1 i TVP Info  |  Odejście z Polska Press  |  Netflix z nowymi serialami  |  Do kanału TVC od MWE Networks wróciły lokalne informacje  |  Przyszłość programu Katarzyny Bosackiej w Canal+ Kuchnia  |  Operator kablowy Inea podzielił dział marketingu i produktu  |  Nagrody Kulturalne Onetu  |  Ogilvy i Dentsu w drugim etapie  |  Przetarg mediowy Enei  |  VML Poland  |  Nowy zespół ds. relacji z mediami ProfiAuto  |  Odejście z NBC News po 18 latach  |  Ponad 90 dziennikarzy i działaczy społecznych w blisko 20 krajach szpiegowanych na WhatsAppie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Tylko trzy programy TV osiągnęły ponad 3 mln widzów  |  Polscy wydawcy negocjują z big techami  |  TVN zainteresowany formatem  |  XTB ruszyła z kompleksowym przetargiem  |  "Pan Mama" z Pawłem Domagałą w TVP 1  |  Gospodarz "Agrobiznesu" w TVP 1 i TVP Info  |  Odejście z Polska Press  |  Netflix z nowymi serialami  |  Do kanału TVC od MWE Networks wróciły lokalne informacje  |  Przyszłość programu Katarzyny Bosackiej w Canal+ Kuchnia  |  Operator kablowy Inea podzielił dział marketingu i produktu  |  Nagrody Kulturalne Onetu  |  Ogilvy i Dentsu w drugim etapie  |  Przetarg mediowy Enei  |  VML Poland  |  Nowy zespół ds. relacji z mediami ProfiAuto  |  Odejście z NBC News po 18 latach  |  Ponad 90 dziennikarzy i działaczy społecznych w blisko 20 krajach szpiegowanych na WhatsAppie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Tylko trzy programy TV osiągnęły ponad 3 mln widzów  |  Polscy wydawcy negocjują z big techami  |  TVN zainteresowany formatem  |  XTB ruszyła z kompleksowym przetargiem  |  "Pan Mama" z Pawłem Domagałą w TVP 1  |  Gospodarz "Agrobiznesu" w TVP 1 i TVP Info  |  Odejście z Polska Press  |  Netflix z nowymi serialami  |  Do kanału TVC od MWE Networks wróciły lokalne informacje  |  Przyszłość programu Katarzyny Bosackiej w Canal+ Kuchnia  |  Operator kablowy Inea podzielił dział marketingu i produktu  |  Nagrody Kulturalne Onetu  |  Ogilvy i Dentsu w drugim etapie  |  Przetarg mediowy Enei  |  VML Poland  |  Nowy zespół ds. relacji z mediami ProfiAuto  |  Odejście z NBC News po 18 latach  |  Ponad 90 dziennikarzy i działaczy społecznych w blisko 20 krajach szpiegowanych na WhatsAppie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Maj 14, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

TVP przeznaczy 18 mln zł na nagrody dla pracowników, bo miała zysk

Premia z zysku ma nie obejmować zarządu TVP (fot. Wojciech Artyniew/Press)

Telewizja Polska z 89 mln zł zysku wypracowanego w 2019 roku przeznaczy prawie 18 mln zł na wypłaty nagród pracownikom. W 2019 roku w TVP wzrosło zatrudnienie: ubyło dyrektorów i doradców, ale przybyło kierowników i dziennikarzy - wynika ze sprawozdania spółki.

Koszty działalności TVP w 2019 roku wyniosły 2,691 mld zł i były o 16,9 proc. wyższe niż w 2018 roku. Na wynagrodzenia przeznaczono 515 mln zł, koszty związane z emisją i opłatami za częstotliwości pochłonęły 122 mln zł. Dla porównania TVP na działalność w 2018 roku przeznaczyła 2,302 mld zł, w 2017 roku - 1,875 mld zł, w 2016 roku - 1,799 mld zł, w 2015 roku - 1,749 mld zł, a w 2014 roku - 1,593 mld zł.

TVP w 2019 roku uzyskała 2,559 mld zł przychodów (wzrost o 16,7 proc.), a łącznie z tzw. wielkościami zrównanymi z przychodami (jak np. aktualizacja wartości aktywów, rozwiązanie rezerw) - 2,707 mld zł.

Spółka w zeszłym roku dostała 1,127 mld zł rekompensaty za utracone z tytułu zwolnień wpływy z opłat abonamentowych, czyli o blisko 0,5 mld zł więcej niż rok wcześniej z tego tytułu. Wpływy TVP z abonamentu opłacanego przez widzów wyniosły 331,4 mln zł i były o 14 proc. niższe niż w 2018 roku.

Wpływy TVP z reklam wyniosły 745 mln zł (spadek o 5,8 proc.), a ze sponsoringu - 129 mln zł (wzrost o 6,6 proc.).

TVP zakończyła 2019 rok z 89 mln zł zyskiem, podczas gdy w 2018 roku wyniósł on 3,5 mln zł. 71 mln zł zysku zostanie przeznaczone na kapitał zapasowy, a prawie 18 mln zł na wypłatę nagród z zysku. Z naszych informacji wynika, że nagrody mają zostać podzielone wśród pracowników. Nie dostanie ich zarząd, bo członkowie zarządu formalnie nie są pracownikami spółki, są zatrudnieni na kontraktach. Uchwałę w tej sprawie podjęła już rada nadzorcza TVP.

Zatrudnienie w TVP wzrosło o 58 do 2 790 osób. Spółka przyjęła 287 osób, a odeszło z niej 229 osób. Na emeryturę i rentę przeszło 75 osób, za porozumieniem stron rozwiązano umowę z 52 osobami, wypowiedzenie złożyło 27 pracowników, a pracodawca wypowiedział umowy 11 osobom.

Na koniec 2019 roku w spółce pracowało 85 dyrektorów i zastępców (o dwóch mniej w stosunku do 2018 roku), sześciu doradców (o dwóch mniej), 235 kierowników (o pięciu więcej), 281 dziennikarzy (o 15 więcej) i 640 pracowników administracyjnych (o 26 więcej).

Średnie wynagrodzenie w TVP w 2019 roku wyniosło 9,572 tys. zł. Na wynagrodzenia członków zarządu spółki przeznaczono 2,177 mln zł, podczas gdy w 2018 roku - 811,8 tys. zł. W zeszłym roku z zarządu odszedł Maciej Stanecki, a weszli do niego Marzena Paczuska i Mateusz Matyszkowicz.

W 2019 roku spółka pobrała w ratach 450 mln zł jako ostatnią cześć pożyczki udzielonej w 2017 roku przez skarb państwa. Jednocześnie w 2019 roku rozpoczęła się spłata tej pożyczki, do końca roku spłacono ponad 150 mln zł.

Sprawdź, o czym piszemy
w najnowszym numerze

Okładka

(KOZ, 14.05.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.