W kwietniu o 1/4 mniej reklam w telewizji niż rok temu
Spośród głównych telewizji największy procentowy spadek odnotował TVP 1 (fot. Andrea Piacquadio/Pexels)
W kwietniu telewizje wyemitowały o 1/4 mniej reklam niż w kwietniu 2019 roku. Cennikowe wpływy stacji telewizyjnych spadły o 29,4 proc.
Jak wynika z danych cennikowych Nielsen Audience Measurement, które nie uwzględniają rabatów, największe przychody z reklam uzyskał Polsat - 342,2 mln zł, czyli o 24,9 proc. mniej, niż rok wcześniej. Wpływy reklamowe TVN zmniejszyły się o 20,7 proc. (do 274,3 mln zł), TVP 2 - o 9,8 proc. (do 142,2 mln zł), a TVP 1 - o 30,4 proc. (do 97,1 mln zł).
Zagłosuj na zdjęcie, które otrzyma Nagrodę Internautów w konkursie Grand Press Photo 2020
Najwięcej na reklamę w telewizji przeznaczyła firma Aflofarm, której cennikowa wartość kampanii wyniosła w tym medium 72,5 mln zł (o 8,4 proc. mniej, niż przed rokiem). Spośród największych telewizji firma reklamowała się tylko w TVN, w Polsacie i TVP nie była obecna.
Wśród największych reklamodawców znalazły się też Kompania Piwowarska - 66,3 mln zł (wzrost o 46,4 proc.) i Polpharma - 57 mln zł (wzrost o 30,9 proc.). Wydatki ograniczyły firmy: Lidl (o 24,2 proc., do 49,8 mln zł), Ferrero (o 14,2 proc., do 44,2 mln zł), Nestle (o 40 proc., do 43,6 mln zł) i Procter & Gamble (o 25,5 proc., do 40 mln zł).
Łącznie telewizje monitorowane przez Nielsena w kwietniu wyemitowały 2,15 mln spotów reklamowych - o 25 proc. mniej, niż rok wcześniej.
(KOZ, 07.05.2020)