Grupa Brand24 zakończyła pierwszy kwartał stratą
Założycielem spółki Brand24 jest Michał Sadowski (screen: YouTube/Michał Sadowski)
Grupa kapitałowa Brand24, dostawca oprogramowania analitycznego do monitorowania treści w internecie, zakończyła pierwszy kwartał 2020 roku stratą 428 tys. zł netto (rok wcześniej w tym samym okresie strata wynosiła 19 tys. zł) – wynika ze skonsolidowanych danych finansowych grupy.
W pierwszym kwartale br. założona przez Michała Sadowskiego spółka Brand24 miała 3,2 mln zł przychodów ze sprzedaży (o 10 proc. mniej niż w pierwszym kwartale 2019 roku). Firma podaje, że mniejsze przychody są wynikiem spadku liczby aktywnych klientów – o 267 klientów, do 3066 (rok do roku) oraz następstw wydarzeń z czwartego kwartału 2019 roku. Spółka Brand24 musiała bowiem wtedy wyłączyć monitoring Facebooka i Instagrama po tym, jak w sierpniu 2019 roku amerykański Business Insider zarzucił firmie, że jej narzędzie do monitorowania internetu zbiera dane z profili na Instagramie z naruszeniem regulaminu tego serwisu. Dopiero w marcu tego roku firma zawarła porozumienie z Facebookiem, dzięki czemu znów monitoruje tę platformę oraz Instagram.
Zagłosuj na zdjęcie, które otrzyma Nagrodę Internautów w konkursie Grand Press Photo 2020
Skonsolidowany wynik EBITDA w pierwszym półroczu 2020 roku wyniósł 0,3 mln zł (rok wcześniej było to 0,6 mln zł). Firma zamknęła ten kwartał stratą 428 tys. zł netto. Spółka podaje, że w samym marcu 63 proc. przychodów pochodziło od klientów zagranicznych. Podkreśla przy tym, że skupia się obecnie na sprzedaży globalnej, a w jej portfolio są klienci z ponad 120 państw.
(IKO, 06.05.2020)