Polskie Radio ze spadkiem przychodów
Przychody Agencji Reklamy spadły o 7,4 proc. (fot. Wikimedia Commons/ Adrian Grycuk)
W 2019 roku przychody Polskiego Radia w porównaniu z 2018 rokiem spadły o 6,1 proc., do 316,1 mln zł - wynika ze sprawozdania spółki z wykorzystania środków abonamentowych.
Wpływy Polskiego Radia z abonamentu opłacanego przez słuchaczy wyniosły 159,3 mln zł i były niższe o 14,5 proc. Z rekompensaty spółka otrzymała 60 mln zł, podczas gdy rok wcześniej - 46,5 mln zł (wzrost o 29 proc.). Łącznie wpływy abonamentowe rok do roku spadły o 5,8 proc. i 69,4 proc. przychodów spółki.
Z kolei Agencja Reklamy ze sprzedaży czasu reklamowego i zawieranych umów sponsorskich zebrała 67,2 mln zł, czyli o 7,4 proc. mniej niż rok wcześniej.
Ze sprawozdania Polskiego Radia wynika, że spółka zmniejszyła udział słowa w Programie I - z 59,4 proc. w 2018 roku do 58,6 proc. w 2019 roku, w Programie II - z 32,6 proc. do 31,6 proc., a w Programie III - z 40,3 proc. do 40,1 proc.
(KOZ, 30.04.2020)