Reakcje po rozpoczęciu sprzedaży TVN  |  Cezary Gmyz ma przeprosić  |  Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Reakcje po rozpoczęciu sprzedaży TVN  |  Cezary Gmyz ma przeprosić  |  Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Reakcje po rozpoczęciu sprzedaży TVN  |  Cezary Gmyz ma przeprosić  |  Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: REKLAMA

Dodano: Kwiecień 24, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

W marcu reklamodawcy ograniczyli wydatki na promocję w mediach

Lider zestawienia Aflofarm zwiększył wydatki reklamowe w marcu o 44,8 proc. (fot. Pixabay.com)

W marcu reklamodawcy cennikowo ograniczyli wydatki w mediach o 1,3 proc. Wzrost zanotowano tylko w telewizji i radiu, w pozostałych mediach nastąpiły spadki - w kinach aż o 64 proc. w stosunku do marca 2019 roku - wynika z danych cennikowych netto Kantar (bez uwzględnienia rabatów i reklam w internecie).

W marcu, gdy trwał już kryzys wywołany pandemią koronawirusa, reklamodawcy zmniejszyli wydatki w mediach o 1,3 proc. (w porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku), do 3,1 mld zł. Wydatki wzrosły tylko w telewizji – o 3,5 proc., do 1,8 mld zł i w radiu – o 4,1 proc., do 648,7 mln zł.

W pozostałych mediach ograniczono wydatki. Wyglądały one następująco: na reklamę w magazynach przeznaczono 363,4 mln zł (spadek o 0,5 proc.), w dziennikach – 120,6 mln zł (spadek o 1,5 proc.), outdoorze – 107,4 mln zł (spadek o 21,1 proc.), kinach – 53,9 mln zł (spadek o 64,4 proc.) i w metrze – 9,4 mln zł (spadek o 2,4 proc.).

Aflofarm rok do roku zwiększył wydatki prawie o połowę

Najwięksi reklamodawcy przeznaczyli jednak więcej na promocję niż w analogicznym miesiącu 2019 roku. Lider zestawienia Aflofarm Farmacja Polska zwiększył wydatki reklamowe o 44,8 proc., do 164,7 mln zł. Drugim największym reklamodawcą w marcu był Lidl – 88 mln zł (wzrost o 9,2 proc.), a trzecim Ferrero Polska – 80 mln zł (wzrost o 21,5 proc.). Dalej był Natur Produkt Zdrovit – 71 mln zł (wzrost o 25,6 proc.). Piątkę zestawienia zamyka USP Zdrowie, które ograniczyło wydatki o 4,1 proc., do 53,3 mln zł.

W podsumowaniu całego pierwszego kwartału 2020 roku okazuje się, że reklamodawcy zwiększyli wydatki reklamowe o 5,2 proc., do 8,5 mld zł (względem pierwszego kwartału ub.r.). W tym okresie największy reklamodawca, czyli Aflofarm przeznaczył na promocję cennikowo 713 mln zł - o 49 proc. więcej, niż rok temu. Dalej w zestawieniu kwartalnym były kolejno: Lidl, Natur Produkt Zdrovit, USP Zdrowie i Ferrero Polska (wszyscy zwiększyli wydatki, ale przeznaczyli na reklamę mniej niż po 200 mln zł).

Galeria: Seriale w kwietniu: premiery i kontynuacje

(IKO, 24.04.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.