Przychody Grupy Kino Polska TV SA wzrosły o ponad 1/3
"2019 rok był dla nas udany pod wieloma względami" - skomentował wyniki Bogusław Kisielewski, prezes Kino Polska TV (fot. materiały prasowe)
W 2019 roku Grupa Kino Polska TV miała 201,6 mln zł przychodów i 18,6 mln zł zysku netto, po eliminacji wyceny udziału w Stopklatce w 2018 roku.
"2019 rok był dla nas udany pod wieloma względami. Z jednej strony poprawiliśmy wszystkie najważniejsze wskaźniki finansowe, z drugiej - odnotowaliśmy rekordową oglądalność jako grupa" - skomentował w komunikacie Bogusław Kisielewski, prezes Kino Polska TV SA.
W porównaniu z 2018 rokiem przychody grupy wzrosły o 35 proc. Pochodzą one głównie ze sprzedaży czasu reklamowego i opłat z emisji kanałów na platformach satelitarnych i w sieciach kablowych. Wpływy z reklam, które stanowią 34 proc. przychodów, urosły o 46,2 proc., do 69 mln zł. Z emisji (połowa przychodów) grupa uzyskała 102,6 mln zł (wzrost o 13,4 proc.).
W poszczególnych segmentach działalności znaczący wzrost przychodów wypracowały kanał Stopklatka (30 mln zł z reklam, wzrost o 9,3 proc.) oraz segment kanałów filmowych marki FilmBox i kanałów tematycznych (95,3 mln z emisji i reklam, wzrost o 18 proc.).
Zysk netto grupy - po eliminacji wyceny udziału w Stopklatce - wzrósł o 2 proc., do 18,6 mln zł. Wynik EBITDA wyniósł 77,5 mln zł i był o 25 proc. wyższy niż rok wcześniej.
Kino Polska TV jest nadawcą kanałów Kino Polska, Kino Polska Muzyka, naziemnych Stopklatki i Zoom TV. Dystrybuuje także stacje filmowe: Kino TV, FilmBox Premium HD, FilmBox Extra HD, FilmBox Action, FilmBox Family i FilmBox ArtHouse oraz tematyczne DocuBox HD, FightBox HD, FunBox UHD, Fast&FunBox HD, 360 Tunebox, FashionBox HD i Gametoon HD.
W 2019 roku łączny udział kanałów grupy, monitorowanych przez Nielsen Audience Measurement, wyniósł w grupie komercyjnej 1,97 proc.
(KOZ, 22.04.2020)