W czasie epidemii liczba podcastów wzrosła o 20 proc.
Podcasty stały się alternatywą dla blogów (fot. Pixabay)
Zajmująca się monitoringiem mediów firma Newspoint odnotowała wzrost liczby tworzonych podczas epidemii podcastów. Według jej danych miesięczny przyrost podcastów w Polsce kształtuje się na poziomie 20 proc.
- To dane z okresu półtora miesiąca, od początku marca. Wtedy tak naprawdę odczuliśmy wpływ koronawirusa i zaczęliśmy pracować zdalnie. Być może to powód, że ludzie zaczęli tworzenie podcastów – mówi Robert Sadowski, digital marketing manager Newspoint.
Sadowski zwraca uwagę, że od lat spada liczba blogów, a ich twórcy przenieśli się do mediów społecznościowych. - Tam jednak nie robią długich wpisów. Podcasty stały się alternatywą dla blogów. Nie trzeba poświęcać dużo czasu na pisanie artykułu, można coś powiedzieć i to nagrać – dodaje.
Najczęstszymi tematami poruszanymi w podcastach są w tym okresie: edukacja, programy popularnonaukowe, biznes, rozwój osobisty, nauka języków obcych, inwestycje, finanse, marketing, lifestyle i motoryzacja.
Według danych Newspoint wśród najbardziej produktywnych podcastów w tym roku znalazły się m.in. RMF FM, Weszlo.fm, Onet, Halo.Radio, Polskie Radio, kanał Napisy Końcowe, "Rzeczpospolita" i "Gazeta Wyborcza".
Newspoint dodaje, że rok do roku podcasty zyskują ponad 10 proc. odbiorców. Według cytowanych przez firmę prognoz liczba aktywnych odbiorców podcastów na świecie w 2022 roku może osiągnąć 1,5 mld.
Newspoint monitoruje tytuły prasowe, stacje radiowe i telewizyjne, serwisy internetowe, media społecznościowe, fora i blogi.
(JSX, 17.04.2020)