NBCUniversal uruchomił serwis streamingowy Peacock
Peacock spodziewa się, że rynek reklamowy dla serwisów streamingowych pozostanie stabilny (fot. Facebook.com/PeacockTV)
NBCUniversal w środę 15 kwietnia na platformach telewizyjnych koncernu Comcast wprowadził serwis streamingowy Peacock.
Jego prezes Matt Strauss oznajmił, że perspektywy reklamowe dla nowego produktu są stabilne, ponieważ w czasie pandemii filmy oferowane przez platformy streamingowe ogląda znacznie więcej osób niż wcześniej. Twórców projektu nie zniechęca fakt, że większość premier, jak np. show Setha McFarlane'a, została przełożona na przyszły rok.
Peacock Premium jest dostępny dla 24 mln amerykańskich abonentów sieci kablowych oraz na urządzeniach mobilnych i w internecie za 4,99 dol. miesięcznie (reklamy mogą zajmować najwyżej pięć minut w ciągu godziny). Za dodatkowe 5 dol. miesięcznie klienci będą mogli przejść na wersję bez reklam.
Abonenci premium mieli uzyskać dostęp do nowego globalnego kanału NBC Sky News, ale jego premierę odłożono na czas nieokreślony, tak jak transmisje sportowe, np. meczów angielskiej ekstraklasy piłkarskiej. Igrzyska Olimpijskie w Tokio, także zapowiadane przez platformę, odbędą się dopiero w przyszłym roku. Serwis dysponuje natomiast wyłącznymi prawami do emitowania filmów kinowych wytwórni Universal, jak "Szybcy i wściekli 9" i "Jurassic World 3".
(MAC, 16.04.2020)