Publicis uruchamia w USA platformę komunikacyjną Marcel
Aplikacja ma pomagać m.in. w wyszukiwaniu ekspertów przy wprowadzaniu nowej marki (screen: Publicisgroupe.com)
Publicis Groupe uruchomiła stworzoną wspólnie z Microsoftem korporacyjną platformę komunikacyjną Marcel. Na razie mogą z niej korzystać pracownicy firmy ze Stanów Zjednoczonych.
W pierwszych godzinach po udostępnieniu platformy konta na niej aktywowało ponad 14 tys. osób, czyli ponad połowa zatrudnionych w amerykańskim oddziale Publicisu. Francuski holding reklamowy zobowiązał się do przekazania 10 dol. na Światową Organizację Zdrowia (WHO) za każde konto utworzone w nowej platformie.
Pandemia koronawirusa przyspieszyła prace nad wdrożeniem platformy. Jej globalny debiut planowany jest na końcówkę maja. Docelowo z Marcela ma korzystać 80 tys. pracowników Publicisu. Platforma wykorzystująca m.in. sztuczną inteligencję i tzw. machine learning ma usprawnić komunikację wewnętrzną.
(LL, 15.04.2020)