Facebook chce wesprzeć media w walce z koronawirusem

Facebook podzieli 100 mln dol. pomiędzy wydawców lokalnych i wykup reklam w mediach międzynarodowych (fot. Pixabay.com)
Facebook ogłosił, że przeznaczy 100 mln dol. na wsparcie mediów informacyjnych, w tym światowych i lokalnych wydawców w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie.
Firma Marka Zuckerberga ustanowiła fundusz na rzecz mediów informacyjnych. 25 mln dol. zostanie przekazanych w formie grantów lokalnym wydawcom w USA i Kanadzie, a 75 mln dol. na zakup reklam w mediach międzynarodowych.
Facebook przekazał, że firma chce w ten sposób wesprzeć media, które w czasie kryzysu związanego z pandemią koronawirusa borykają się m.in. z odpływem reklamodawców. Pierwsze granty już trafiły do 50 lokalnych wydawców w USA i w Kanadzie (każdy w wysokości 5 tys. dol.).
(MAC, 01.04.2020)
