W lutym wydatki na reklamę wzrosły o 8 proc.
Lider zestawienia Aflofarm zwiększył wydatki reklamowe o 52,7 proc. (fot. Pixabay.com)
W lutym reklamodawcy zwiększyli wydatki w mediach o 7,9 proc. (w porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku), do 2,8 mld zł - wynika z danych cennikowych Kantar (bez uwzględnienia rabatów i reklam w internecie).
Ponad połowę wydatków reklamowych ulokowano w telewizji - 1,5 mld zł - co oznacza, że reklamodawcy zwiększyli wydatki w tym medium o 9,9 proc. W pozostałych mediach wydatki wyglądały następująco: na reklamę w radiu przeznaczono 698,2 mln zł (wzrost o 21,2 proc.), na reklamę w magazynach 261,9 mln zł (wzrost o 1,2 proc.). Zwiększono także wydatki na promocję w dziennikach – 104,9 mln zł (wzrost o 12,3 proc.). Ograniczono natomiast wydatki w kinach – 145,3 mln zł (spadek o 24,8 proc.), outdoorze – 98,4 mln zł (spadek o 15,2 proc.) i w metrze – 9,1 mln zł (spadek o 4,4 proc.).
Lider zestawienia Aflofarm Farmacja Polska zwiększyła wydatki reklamowe o 52,7 proc., do 230,3 mln zł. Drugim największym reklamodawcą był USP Zdrowie – 68 mln zł (wzrost o 10,4 proc.), a trzecim Ferrero Polska – 62,3 mln zł (spadek o 4,9 proc.). Dalej był Lidl – 60,9 mln zł (spadek o 6,1 proc.) i Natur Produkt Zdrovit – 60,8 mln zł (wzrost o 21,9 proc.).
(IKO, 25.03.2020)