Wzrósł zysk wydawcy "Rzeczpospolitej"
Prezesem zarządu Gremi Media SA jest Tomasz Jażdżyński (fot. materiały prasowe)
Grupa Gremi Media w 2019 roku miała 107,9 mln przychodu (wzrost o 6 proc. względem 2018 roku), 14,4 mln zł zysku netto (wzrost o 123,9 proc.). EBITDA osiągnęła poziom 21,8 mln zł (wzrost o 65 proc.). Wydawca jest przygotowany na zamknięcie przez służby sanitarne biura w centrum Warszawy.
Większość wyniku grupy to zasługa Gremi Media SA, wydawcy m.in. „Rzeczpospolitej” i „Parkietu”, której przychody ze sprzedaży wyniosły 99,8 mln zł (wzrost o 4,8 proc.), zysk netto – 10,5 mln zł (wzrost o 88 proc.), a EBITDA – 19 mln zł (wzrost o 47 proc.).
"Lepszą efektywność działania uzyskujemy dzięki naciskowi na konwersję produktów wydawnictwa do sfery cyfrowej, która charakteryzuje się wyższą rentownością" - mówi cytowany w komunikacie Jarosław Machocki, członek zarządu Gremi Media ds. sprzedaży.
Koszty wynagrodzeń w grupie wyniosły 15,21 mln zł (14,99 mln zł w 2018 roku). Grupa na dzień 31 grudnia 2019 roku zatrudniała na etatach 62 osoby (rok wcześniej było ich 64). Wynagrodzenia zarządu i rady nadzorczej to 2 mln zł (w 2108 roku 2,67 mln zł).
W czerwcu 2019 roku Gremi sprzedała wszystkie posiadane akcje spółki Compress SA.
Grupa zaznacza, że spodziewane z powodu epidemii koronawirusa spowolnienie gospodarcze może mieć wpływ na popyt na realizowane przez Gremi świadczenia reklamowe oraz znaczące spadki sprzedaży prasy drukowanej. Jak podano w sprawozdaniu, spółka zorganizowała w pierwszej połowie marca biuro zastępcze na przedmieściach Warszawy na wypadek zamknięcia przez służby sanitarne biura w centrum miasta. Większość pracowników pracuje zdalnie.
(JSX, 23.03.2020)