Grupa K2 Internet zamknęła 2019 rok stratą
Ostateczne wyniki finansowe za 2019 rok spółka opublikuje 3 kwietnia
Grupa kapitałowa K2 Internet w 2019 roku miała 109,7 mln zł przychodów ze sprzedaży usług (wzrost o 0,8 proc. w stosunku do 2018 roku) – wynika z danych szacunkowych firmy.
Wynik EBITDA Grupy K2 Internet wyniósł 6,2 mln zł (spadek o 22,5 proc.), a strata operacyjna wyniosła 1,4 mln zł (rok wcześniej EBIT była na plusie - 3 mln zł). Przede wszystkim wynik pogorszył segment agencyjny. „Ponadto w omawianym okresie wpływ na wynik skonsolidowany Grupy miało ujęcie 1 mln zł kosztów programów opcyjnych dla członków kierownictwa spółek zależnych Fabrity i Oktawave oraz odpis na trwałą utratę wartości w kwocie 0,3 mln dotyczących wartości niematerialnych i prawnych” - podaje firma w komunikacie.
Spółka podała, że w związku z epidemią koronawirusa istnieje ryzyko spadku sprzedaży w 2020 roku, co przełoży się na gorsze wyniki finansowe.
W sierpniu 2019 roku z funkcji prezesa zarządu spółki zrezygnował Tomasz Tomczyk. Od tego czasu obowiązki prezesa pełnił Janusz Żebrowski, wiceprzewodniczący rady nadzorczej K2 Internet. W połowie grudnia 2019 roku poinformowano, że prezesem Grupy K2 zostanie Paweł Wujec (stanowisko objął 1 lutego 2020 roku). Wraz z końcem ubiegłego roku z firmą rozstał się Rafał Ciszewski, wiceprezes zarządu i jednocześnie prezes K2 Precise.
Poza agencją K2 i agencją K2 Precise w strukturach grupy funkcjonuje software house Fabrity, usługodawca chmurowy Oktawave i K2Bots.AI – dostawca chatbotów.
(IKO, 23.03.2020)